این معیارها نشان می دهد که دوج کوین ممکن است حرکت خود را از دست بدهد

به گزارش زوم ارز، قیمت اخیر Dogecoin (DOGE) هم‌اکنون نشان‌های خوبی از پیشرفت و پتانسیل رشد آینده دارد، اما در عین حال همراه با علائم هشدارآور نیز است. این ارز دیجیتال در حالی که حرکت‌های قوی صعودی انجام داده است، اما شکوفایی آن در آینده نیز امری مشکل قابل تشخیص است. معامله‌گران به سمت سطوح مقاومت مهمی که ممکن است مرحله‌ی بعدی را تعیین کننده کنند، حرکت می‌کنند و این نکته نشان‌دهنده نگرانی‌های آنان در مورد پایداری این رشد است.

برای اطلاع از تمامی اخبار کانال تلگرام ما را دنبال کنید

به همراه این موضوع، DOGE ممکن است در پاسخ به چالش‌هایی قرار بگیرد و برای حفظ اعتبار خود تلاش کند. تصمیم‌گیری‌های اخیر DOGE در سرنوشت آینده‌اش نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

DOGE BBTrend به بزرگترین سطح خود از ماه می رسید

اخیرا ترند BBTrend DOGE به بالاترین سطح خود از ماه مه ۲۰۲۴ رسیده است و از میزان ۱۵ به بعد افزایش یافته است که نشان از حرکت صعودی قابل توجه است. این اوج نشان دهنده وجود یک نیروی صعودی قوی در بازار بوده و DOGE در این زمان تحت تاثیر افزایش علاقه به خرید و نوسانات بوده است.

هر چند، پس از رشد چشم‌گیر، BBTrend کمی کاهش یافت، به‌رغم اینکه تقریباً ۱۵ نقطه باقیمانده است. این نشان می‌دهد که روند هنوز تغییر کرده ولی ممکن است در یک زمان حساس تغییر یابد.

شاخص BBTrend یا Bollinger Bands Trend یک ابزار فنی اساسی است که قدرت حرکت قیمت و پایداری آن را با تحلیل انحراف قیمت از باندهای بولینگر اندازه گیری می کند. از نظر تاریخی، BBTrend برای DOGE در آخرین رالی های مهم خود از ۱۲ منوط به گذار کرده است، که نشان دهنده ادامه حرکت صعودی است.

این معیارها نشان می دهد که Dogecoin (DOGE) ممکن است حرکت خود را از دست بدهد

اگر BBTrend باقی بماند، DOGE می‌تواند روند صعودی خود را تداوم دهد و توان خود را حفظ کند. اما، عقب‌نشینی اخیر از سطح ۱۵ نیز نگرانی‌هایی درباره فرسودگی ممکن ایجاد می‌کند.

هنگامی که BBTrend بیش از ۱۲ است، به طور عمومی یک سیگنال صعودی است. اما این کاهش کوچک ممکن است نشان دهد که حرکت DOGE در حالی که شروع به ضعف شدن است. این ممکن است نشان دهد که سکه ممکن است وارد مرحله تثبیت شود یا حتی پس از یک رالی طولانی، قدرت خود را از دست دهد.

بنابراین، در حالی که قیمت DOGE به قوت خود اشاره کرده است، حائز اهمیت است که با دقت توجه کنیم که آیا قادر است BBTrend خود را بالای ۱۲ نگه دارد یا اینکه ادامه کاهش در این متریک، تغییر در حالت انفعالی بازار را نشان می دهد که ممکن است نشان دهنده پایان یک دوره صعودی است.

DOGE ADX نشان می‌دهد که روند صعودی آن در حال از دست دادن استیم است

ADX DOGE در حال حاضر در حدود ۳۳.۶۸ قرار دارد که از اوج اخیر خود، ۴۵.۶۹، که چند روز پیش بود، به شدت کاهش یافته است. این کاهش نشان دهنده‌ی این است که با وجود اینکه روند همچنان ادامه دارد، اما قیمت DOGE ممکن است آغاز به از دست دادن پیشروی کند. آدکس یا میانگین جهت شاخص، یک شاخص اساسی است که برای اندازه‌گیری قدرت یک روند، بدون توجه به جهت آن، استفاده می‌شود.

معمولا، وقتی ADX بیش از ۲۵ باشد، به نشانه یک روند قوی است، در حالی که مقدار زیر ۲۰ نشانگر یک بازار ضعیف یا بدون روند است. مقادیر بالاتر، مثلا مقادیر نزدیک به ۴۵، نشان دهنده یک روند بسیار قدرتمند مانند آنچه DOGE به تازگی نشان داده است. با کاهش ADX به ۳۳.۶۸، هنوز هم یک سطح سالم است و نشان می‌دهد که روند صعودی همچنان ادامه دارد.

این معیارها نشان می دهد که Dogecoin (DOGE) ممکن است حرکت خود را از دست بدهد

با این اوصاف، کاهش محسوس در مقدار بالاتری به عنوان یک نشانه هشداردهنده تلقی می‌شود. در حالی که ارزش ۳۳.۶۸ هنوز به عنوان یک مقدار قدرتمند محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که پتانسیل صعودی DOGE هنوز از بین نرفته است، کاهش از سطح ۴۵ ممکن است نشان دهنده آغاز فرایند کاهش انرژی صعودی باشد.

توانایی ضعف شده ممکن است نشان دهد که هیاهویی که منجر به افزایش قیمت اخیر DOGE شده است، در حال کاهش است. اگر ADX ادامه دهد، احتمالاً نشان‌دهنده آن باشد که روند صعودی در معرض خطر برگشت یا ورود به فاز تثبیت قرار گرفته است.

پیش‌بینی قیمت DOGE: آیا می‌تواند سد ۰.۱۴ دلار را در اکتبر بشکند؟

فعلاً، خطوط EMA DOGE در حالت صعودی قرار دارند. چرا که تازه اخیراً یک صلیب طلایی تجربه کردند و منجر به افزایش ۳۰ درصدی قیمت شدند. زمانی که خط متحرک انتقالی متوسط (EMA) از EMA بلندمدت عبور میکند، الگوی تلاقی طلایی ایجاد میشود که ممکن است نشانگر یک آینده صعودی قدرتمند باشد.

هنگامی که EMA ها همچنان به نمایش علائم صعودی ادامه می دهند، EMA کوتاه مدت در روزهای اخیر شروع به کاهش قابل توجه نموده است. این کاهش در EMA کوتاه مدت ممکن است به عنوان یک هشدار ابتدایی تلقی شود که نشان دهنده آغاز کند شدن کندی در حرکت DOGE است.

خطوط EMA به منظره داده‌های قیمت کمک می‌کنند تا صاف و برجسته شوند. با اعطای وزن بیشتر به قیمت‌های اخیر، این خطوط به معامله‌گران کمک می‌کنند تا روندها را با دقت بیشتری شناسایی کنند. در مورد DOGE، EMA ها در ابتدا به یک روند صعودی قوی اشاره کردند. اما با ضعف خط کوتاه مدت، ممکن است تغییراتی در احساسات بازار ایجاد شود.

این معیارها نشان می دهد که Dogecoin (DOGE) ممکن است حرکت خود را از دست بدهد

DOGE تلاش کرده است تا سطوح مقاومت اصلی در ۰.۱۳۵ دلار و ۰.۱۲۸ دلار را شکست کند. این سطوح با وجود افزایش اخیرش ثابت مانده‌اند و اگر DOGE بتواند از آنها عبور کند، احتمالاً به سرعت به ۰.۱۴ دلار خواهد رسید. با این حال، نشانگر ADX از تضعیف این روند صعودی به دلیل جلب توجه بیشتر دیگر ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.

با گرفتن دامنه ADX، ممکن است روند به قدر کافی قوی نباشد تا به DOGE اجازه عبور از این مقاومت ها را بدهد و به جای آن، یک معکوس ممکن است در انتظار باشد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، قیمت DOGE ممکن است در روزهای آینده تا به ۰.۰۹۸ دلار یا حتی ۰.۰۸۹ دلار کاهش یابد.

منبع: beincrypto.com


بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir