به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
محرم کریمی با اشاره به تولید 62 و 38 درصد سیمان به صورت فله و کیسه‌ای به تسنیم، اعلام کرد: سیمان به 100 میلیون متر مکعب بتن آماده در 1500 کارخانه تبدیل می‌شود و حدود 20 هزار کامیون وظیفه حمل آن به محل پروژه‌ها را بر عهده دارند.


امکان ذخیره‌سازی سیمان فله در کارگاه‌ها وجود ندارد و حدود 90 درصد در کارخانه‌های بتن آماده مصرف می‌شود. فروش بتن آماده سه برابر فروش کل سیمان تخمین زده می‌شود.


چالش‌های فعلی صنعت شامل تأمین انرژی و کیفیت سیمان است و دپو کلینکر نیز مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند. فشارهای وزارت صنعت تولیدکنندگان سیمان را مجبور به استفاده از کلینکر دپو شده می‌کند. وقتی مواد اولیه بی‌کیفیت بدست می‌آید، تولید بتن استاندارد ممکن نیست اما هنوز برخی محصولات در چرخه تأیید استاندارد قرار می‌گیرند. این تناقض در سیستم تأمین و نظارت باعث نگرانی در کیفیت نهایی بتن آماده می‌شود.


جواب نهایی مقاومت بتن 28 روز پس از نمونه‌گیری مشخص می‌شود در حالی که پروژه‌ها به سرعت پیش می‌روند این تأخیر می‌تواند به توقف پروژه‌ها منجر شود. اگر کیفیت بتن پایین باشد، ممکن است نیاز به تخریب و اصلاحات باشد و این امر هزینه‌های اضافی برای کارفرما به همراه خواهد داشت.


وزارت صنعت باید از طریق سامانه‌های مختلف، نظارت و کنترل دقیقی بر پروانه‌های بهره‌برداری کارخانه‌های بتن آماده و توزیع سیمان داشته باشد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir