خودروسازان داخلی هیچ گزارش جامعی از بیلان کاری‌شان به نمایندگان نداده‌اند

بیلان خودروسازان داخلی
بیلان خودروسازان داخلی

علی کشوری، نماینده قائم‌شهر در مجلس دوازدهم، در خصوص وضعیت صنعت خودرو به خبرنگار اسب بخار گفت: «حمایت از صنعت و تولید داخل، بسیار مهم است و باید اتفاق بیافتد، اما حمایت باید تا جایی ادامه داشته باشد که منویات حمایت‌کننده هم تأمین شود.»


آریزو 8


آریزو 8

وی افزود: «منویات حمایت‌کننده از صنعت خودرو که دولت و مجلس است، همان خواسته و نیاز مردم به عنوان مشتری است. نمی‌توان از خودروسازان کشور، حمایت بی‌قید و شرط کرد، اما گلایه‌مندی مردم روزبه‌روز بیش‌تر شود.»

سخن‌گوی کمیسیون اصل نودم مجلس تصریح کرد: «این‌که کیفیت محصولات خودروسازان داخلی، پایین بیاید و از طرفی هم مرتب قیمت‌ها بالا برود و آن‌ها هم خیال‌شان از بابت حمایت دولت یا حتا مجلس راحت باشد، نه تنها چیزی عاید مردم نمی‌کند، بلکه با این روند، نارضایتی اجتماعی را افزایش خواهند داد.»

نماینده قائم‌شهر اظهار داشت: «روند در پیش گرفته شده خودروسازان، بیش‌تر شبیه دوستی یک‌طرفه است، یعنی یک‌طرف مرتب به روش‌های مختلف حمایت می‌کند و طرف دیگر آن‌طور که دلش می‌خواهد کار را جلو می‌برد.»

کشوری یادآور شد: «متأسفانه هرچه ما به کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو در کشور اعتراض می‌کنیم، اتفاق مثبت و خاصی نمی‌افتد. گاهی مدیران خودروساز می‌گویند ما با همین حمایت‌ها، خودرو را با ضرر عرضه می‌کنیم و کلی زیان انباشه داریم. هرگاه این حرف را مطرح کردند ما گفتیم یک سند و مدرک ارائه کنید تا بفهمیم منابع و مصارف شما چگونه بوده است، اما هیچ بیلان کاری ارائه نمی‌دهند و فقط به صورت شفاهی این حرف‌ها را بیان می‌کنند.»

وی گفت: «من محکم می‌گویم که حرف خودروسازان داخلی که می‌گویند ما ضرر می‌کنیم، صحت ندارد. آن‌ها هیچ‌وقت یک گزارش جامع که ما نمایندگان مردم را قانع کنند ارائه نکرده‌اند.»

سخن‌گوی کمیسیون اصل نودم مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «هر کشوری که دارای صنعت خودروسازی است، زمانی پیشرفت کرده که نظر مردم را در تولید محصولاتش مورد توجه قرار داده است. اگر تنها به کمیت توجه شود، موضوعی که در کشورمان وجود دارد، وضع همین است. حتا ما در خروج خودروهای فرسوده هم ضعیف عمل کردیم. کلی از خودروهای کشور باید عمری ۱۰ ساله داشته باشند، اما ۳۰ سال است که در خیابان‌ها تردد می‌کنند. کاش خودروسازان کمی از تولیدات‌شان را کم می‌کردند و در ازای آن، کیفیت محصولات‌شان را افزایش می‌دادند. قطعاً در این روند، با ناترازی روبه‌رو خواهیم شد که باید طبق قانون، واردات خودرو صورت بگیرد.»

مصاحبه‌کننده: محمد آیتی

source

توسط blogcheck.ir