رونمایی از دو محصول جدید اکستریم ؛ کراس اوورهای 5 نفره اما دو دیفرانسیل

مراسم رونمایی دو محصول جدید اکستریم در تهران
مراسم رونمایی دو محصول جدید اکستریم در تهران

شب گذشته اکستریم از دو محصول جدید خود یعنی LX و TXL در مجموعه نمایشگاهی ایران مال رونمایی کرد.


آریزو 8


آریزو 8

پس از عرضه اکستریم VX در بازار، این زیرشاخه لوکس مدیران خودرو حالا دو محصول جدید را برای بازار ایران تدارک دو دیده است. بک کراس اوور میان سایز و کوچک تر از VX با عنوان TXL و یک کراس اوور کامپکت و کوچک تر از TXL با نام LX. سفیر برند اکستریم یعنی محمد رضا گلزار نیز پیامی تصویری برای این مراسم داشت.

مراسم رونمایی LX و TXL

مراسم رونمایی LX و TXL

اکستریم کار خود را در ایران با بزرگ ترین محصول اکسید یعنی VX آغاز کرد و پس از آن به سراغ دو خودروی کوچک تر یعنی TXL و LX رفت. این دو محصول اگرچه در نمایشگاه اصفهان برای نخستین بار به نمایش درآمده بودند و پس از آن نیز در نمایشگاه تحول و همچنین در پیست آیلند به اصحاب رسانه و مردم نشان داده شده بودند اما هیچگاه رونمایی رسمی از این دو خودرو صورت نگرفته بود. بر همین اساس شب گذشته مدیران خودرو از LX و TXL به صورت رسمی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب رونمایی کرد.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو بویژه برند اکستریم، نمایندگی ها و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، در ابتدا پیام تصویری سفیر برند اکستریم یعنی محمد رضا گلزار برای حاضرین به نمایش درآمد. گلزار در این پیام دو محصول LX و TXL را مانند VX از جمله محصولاتی قلمداد کرد که می توانند سبب شگفتی بازار شوند و قطعا کیفیت سواری متفاوتی نسبت به سایر خودرو های چینی خواهند داشت. این مراسم که تحت تاثیر درگذشت سید حسن نصرالله نیز قرار داشت بدون موسیقی برگزار شد و به همین سبب دو خودرو از دو طرف محل نشستن مدعوین به استیج مقابل ایشان ورود کردند. اینجا بود که پس از سخنرانی مدیران چینی، نوبت به یحی دادگر، مدیر پروداکت برند اکستریم رسید تا توضیحاتی را در خصوص دو خودرو ارائه نماید.

در این مراسم قیمت TXL بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد و زمان عرضه آن اواخر آبان ماه بیان شد و قیمت LX نیز به عنوان ارزان ترین محصول اکستریم مابین ۲ الی ۲.۵ میلیارد اعلام شد. زمان عرضه LX نیز احتمالا اواخر آذر ماه باشد‌.

اکستریم TXL

اکستریم TXL یک کراس اوور سایز متوسط با امکانات گسترده و دو دیفرانسیل به شمار می آید. اکستریم TXL دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولیدشده را از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمامی چرخ ها منتقل کند و اکستریم TXL را می بایست یک خودرو AWD به حساب آورد.

کابین اکستریم TXL
کابین و امکانات اکستریم تی ایکس ال

از امکانات اکستریم TXL می توان به مواردی همچون شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کلاستر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، آینه الکتروکرومیک، گرم کن و سردکن صندلی های ردیف جلو، دوربین ثبت وقایع و… اشاره کرد.

اکستریم LX

اکستریم LX به عنوان یک کراس اوور کامپکت در بخش قوای محرکه از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI بهره می برد که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر ساخت گتراگ به هر چهار چرخ برساند. وجه تمایز این کراس اوور کوچک دقیقا همین چهار چرخ محرک بودن آن است که سبب می شود علاوه بر تند و تیز بودن در شهر و اتوبان های بین شهری، بتوان با آن نیم نگاهی نیز به مسیر های خارج جاده ای داشت.

کابین اکستریم LX
اکستریم LX

شش کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان و نقطه کور، تنظیم حالت های رانندگی، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی حرفه ای SONY، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی و… از امکانات LX به شمار می آیند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir