ارتش اسرائیل مدعی شده که حسن نصرالله، رهبر حزب الله در حمله روز جمعه این رژیم به بیروت را کشته است.

همچنین استفانی دِکِر، خبرنگار الجزیره مستقر در شهر امان (پایتخت اردن) می‌گوید که به نظر می‌رسد در داخل نهادهای اسرائیلی اعتقادی قوی وجود دارد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در محل حمله روز جمعه این رژیم حضور داشت.

پیامی که از رسانه‌های اسرائیلی در افشاگری‌ها به گوش می‌رسد حاکی از آن بوده که بسیار دشوار است تصور کنیم او از این حمله جان سالم به در برده باشد.

دِکِر می‌افزاید که این اطلاعات از طرف اسرائیلی‌هاست و ما چیزی از حزب‌الله نشنیده‌ایم.

پیام اسرائیلی‌ها اکنون این است که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این حمله (به گفته خودشان) «موفق» بوده یا نه.

تمام اینها حدس و گمان است، اما بیشتر آن‌ها باور دارند که نصرالله در محل حمله حضور داشت.

خبرنگار الجزیره خاطرنشان می‌کند: «این واقعاً عجیب است. خصوصاً با توجه به آنچه دیروز در حومه جنوبی بیروت رخ داد، ما در یک نقطه عطف بسیار خطرناک هستیم»

حزب الله تا این لحظه بیانیه‌ای صادر نکرده است

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که حزب الله تا این لحظه بیانیه‌ای صادر نکرده است و نمی‌توان ادعای اسرائیل را تأیید یا رد کرد.

در بیانیه ادعایی ارتش رژیم اسرائیل آمده است:

هواپیماهای نیروی هوایی، با هدایت اطلاعاتی دقیق رکن اطلاعات و موساد، مقر مرکزی حزب الله که در زیر زمین یک ساختمان در ناحیه ضاحیه در بیروت قرار دارد، را مورد حمله قرار داده است.

به گفته اسرائیل مقامات ارشد مقاومت اسلامی لبنان در مقر فرماندهی مذکور، در نشستی شرکت داشتند که این حمله تروریستی صورت گرفته است.

بنا به ادعای ارتش اسرائیل، همراه با سید حسن نصرالله، علی کرکی، فرمانده بخش جنوبی حزب الله، و تعداد دیگری از فرماندهان حزب الله نیز به شهادت رسیده‌اند.

منبع:
اکوایران

source

توسط blogcheck.ir