تولید سیتروئن C3-XR چینی در سایپا

تولید سیتروئن C3-XR چینی

شرکت سایپا سیتروئن اعلام کرد که تولید آزمایشی C3-XR را در سایت کاشان آغاز کرده و قرار است این خودرو را با قطعات چینی، تولید و به بازار ایران عرضه کند.


آریزو 8


آریزو 8

شرکت سایپا-سیتروئن بخشی از گروه خودروسازی سایپا است که در سال های گذشته همواره تلاش داشت کراس اووری با نام سیلک را برای حضور در خط تولید آماده کند. وجود تحریم ها اما این اجازه را به شریک فرانسوی سایپا نمی داد تا در راستای تولید این کراس اوور، کمکی ارائه کند و به همین دلیل پروژه تولید سیتروئن C3-XR سال ها به طور انجامید.

در نتیجه به درازا کشیده شدن روند تولید این خودرو، شرکت سایپا-سیتروئن تصمیم گرفت تا برای تامین قالب های تریم داخلی، پیشرانه و دیگر بخش های فنی به سراغ شریک چینی گروه استلانتیس که سیتروئن نیز جزو آن شده، برود. لازم به ذکر است که در گذشته و پیش از شروع تحریم ها، سایپا موفق شده بود تا قالب های مربوط به بدنه C3-XR را از خود سیتروئن دریافت کند اما دقیقاً زمانی که قصد داشت برای تولید دیگر بخش ها از این شرکت فرانسوی کمک بگیرد، روابط شکرآب شد و سیتروئن دیگر با سایپا همکاری نکرد.

تولید سیتروئن C3-XR چینی
نمای عقب سیتروئن C3-XR چینی

در نتیجه سایپا پس از سال ها انتظار تصمیم گرفت تا به سراغ شرکتی چینی که در گروه استلانتیس حضور داشته باشد برود و بتواند از این طریق اطلاعات و دانش مورد نیاز برای نهایی کردن پروژه سیلک یا C3-XR را بدست بیاورد.

به این ترتیب شرکت سایپا-سیتروئن موفق شده تا پس از سال ها، C3-XR را به کمک قطعات، قالب ها، پیشرانه و گیربکس چینی در خط تولید خود قرار دهد و تولید انبوه آن را آغاز کند.

بنابراین پس از تولید و عرضه این کراس اوور به بازار، نباید انتظار کیفیت بالایی را از آن داشته باشیم چرا که تقریباً ۹۰ درصد قطعات C3-XR های تولید داخل قرار است چینی باشند و با کیفیت پایین عرضه شوند.

موتور، گیربکس، پوسته داشبورد، تریم داخلی و قطعات دکوراتیو درون کابین سیتروئن C3-XR همگی با کیفیت چین تولید و به بازار ایران عرضه خواهند شد.

مشخصات فنی سیتروئن C3-XR

تولید سیتروئن C3-XR چینی
موتور سیتروئن C3-XR چینی

پیش تر قرار بود برای این خودرو از موتور تیوفایو پلاس یا ME16 و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شود اما حالا پس از ارتباطی که میان سایپا و شرکت چینی به وجود آمده، مجدداً پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه در برنامه تولید این خودرو قرار گرفته. این موتور ۱.۲ لیتری می تواند ۱۱۶ اسب بخار توان و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند که این مقدار برای کراس اوور جمع و جوری مانند C3-XR کاملاً مناسب است.

امکانات رفاهی و ایمنی

تولید سیتروئن C3-XR چینی
داخل کابین سیتروئن C3-XR چینی

از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی محصول جدید سیتروئن برای بازار ایران می توان به فرمان کمکی برقی، کلاستر دیجیتال، استارت دکمه ای، مولتی مدیا، ورود بدون کلید، حالت های رانندگی، سیستم تهویه دیجیتال، ۶ کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی و … اشاره کرد.

گالری تصاویر سیتروئن C3-XR

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir