به گزارش شهر بورس، چنین سهامی می‌توانند در صورت محقق شدن رشد شرکت‌ها، بازدهی مناسبی به سرمایه‌گذاران خود بدهند و انتظار می‌رود نسبت به میانگین بازار سهام نرخ رشد درآمد و سود بالاتری داشته باشند. پیش از این، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی در کشور ارزش محور بودند و بر همین اساس مدیران صندوق‌ها اقدام به خرید و فروش سهام آنها می‌کردند.

صندوق رشدی کیان قرار است بر اساس معیارهایی مانند میانگین رشد سالانه سود عملیاتی دلاری شرکت در 5 سال گذشته، میانگین رشد سالانه درآمد دلاری آن در همین مدت، سیاست تقسیم سود یا نگهداری منابع شرکت در بازه 5 ساله، میزان رشد سود خالص دلاری آینده‎نگر شرکت در افق کوتاه‌مدت بین 1 تا 3 سال و میزان رشد سود خالص دلاری آینده‌نگر شرکت در افق بلندمدت، دست به انتخاب سهام بزند.

خرید این صندوق به افرادی توصیه می‌شود که ریسک‌پذیری بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در سهام عادی دارند یا دنبال انتخاب گزینه‌هایی هستند که در بازه 2 تا 5 ساله سود می‌دهند. علاوه بر این، رشدی کیان می‌تواند از سوی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هم انتخاب شود و در سبد سرمایه‌گذاری آنان قرار گیرد تا ریسک پورتفوی آنان را کم کند چرا که همبستگی سهام موجود در این صندوق با شاخص کل بازار سهام و صنایع بزرگ اندک است.

برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافی است کد بورسی داشته باشید و مراحل احراز هویت خود را در سامانه سجام طی کرده باشید. خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق هم از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال و هم از طریق کارگزاری‌ها با انتخاب نماد «رشدی کیان» امکان‌پذیر است.

source

توسط blogcheck.ir