به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
محمد موحدی بعد از دستور رئیس قوه قضاییه درباره رویه مشخص و شفاف و از قبل اعلام شده ممنوع خروجی مردم، گفت: تاکید بر نظارت‌ها انجام شده تا فردی به‌ صورت بلاوجه در حالت ممنوع‌ الخروج باقی نماند و به محض برطرف شدن مشکل، ممنوع الخروجی وی برداشته شود. در این میان همه ممنوع‌الخروجی‌ها از ناحیه قضات نبوده و برخی از سوی اجراییه ثبت و بانک‌ها صادر می‌ شود.


براساس این گزارش، غلامحسین محسنی اژه ای با اشاره به موضوع ممنوع‌الخروجی‌ها و مشاهده مصادیقی از استمرار معضل عدم اطلاع شهروندان در حالِ سفر از وضعیت ممنوع‌الخروجی‌، گفت: حدود 3 سال است که مکرراً تاکید می شود در قبال وضعیت ممنوع‌الخروجی‌ها ساماندهی صورت گیرد و به‌گونه‌ای نباشد که افراد در حین سفر در فرودگاه متوجه ممنوع‌الخروجی شوند.


وی افزود: به دادستانی انتظامی قضات و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه دستور داده می شود مصادیق این موضوع به دقت بررسی و رسیدگی کنند. اگر تقصیری از سوی بازپرس‌ها و سایر مقامات قضایی مشاهده کردند، برخوردهای قانونی را به عمل آورند. باید مردم را که در چنین شرایطی درک کرد.


محسنی ادامه داد: چنانچه فردی ممنوع‌الخروج می‌شود به محض رفع ضرورت، ممنوع‌الخروجی او باید برطرف و اطلاع رسانی شود. همچنین افرادی که قبل از محکومیت ممنوع‌الخروج بودند، بواسطه ارفاقات قانونی و آزادی مشروط از زندان آزاد می‌شوند. در اینگونه موارد نیز باید مسئله‌ آن فرد رفع شود.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir