به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
احمد بیگدلی درباره درخواست مجمع کارگران مبنی بر بازنگری در دستمزد کارگران، گفت: در این 3 جانبه گرایی ترکیب شورای عالی، اعتراض و تعارض منافع وجود دارد. زیرا نظر کارفرما به نظر نماینده کارگری ارجحیت داده می‌شود و تا زمانی که قرار است کافرما در این شورا، حقوق کارگران را تعیین کند قطعا به دنبال منافع خواهد بود.


وی افزود: هنوز نتوانستند بعد از سال‌ها تورم را مشخص کنند و هر کسی رقمی را مطرح می‌کند. وزیر اقتصاد تورم را ۳۰ الی ۳۵ درصد اعلام کرده اما این ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته است و متاسفانه وزارت اقتصاد این مسئله را شفاف سازی نمی‌کند. تورم حدود ۵۰ درصد است و حتی اگر ۳۵ درصد هم درست باشد باید حقوق کارگران را بر اساس این میزان تورم افزایش دهند. زیرا این میزان حقوق به هیچ عنوان جوابگوی تورم نیست. 


این نماینده مجلس ادامه داد: خط فقر حدود ۱۸ میلیون تومان اما حقوق کارگران ۹ میلیون تومان است. یعنی جمعیت بسیار بزرگی زیر خط فقر زندگی را می‌گذرانند که باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی برای جوانان می‌شود.


بیگدلی گفت: اگر تجدید نظری هم در حقوق‌ها صورت گیرد بسیار کم، افزایش خواهند داد. در حالی که حقوق ها، یکبار برای همیشه باید تعیین تکلیف کنند. یعنی هر سال حقوق بر اساس تورم افزایش یابد.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir