در این مطلب با 5 ویژگی جدید آیفون 16 آشنا می‌شوید که کمتر به آنها پرداخته شده اما می‌توانند تأثیر چشمگیری در استفاده‌های روزانه داشته باشند.

راهنمای خرید تکراتو

این هفته شرکت اپل از سری آیفون 16 رونمایی کرد. در این سری از گوشی‌های اپل تغییرات جذاب و جدیدی را شاهد هستیم از جمله رنگ‌های متفاوت جدید، یک دکمه جدید برای عکس گرفتن، باتری بزرگتر و قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی Apple Intelligence.

به احتمال زیاد شما هم با این ویژگی‌های آیفون 16 آشنا هستید اما آیفون 16 یکسری قابلیت جدید کوچکتر هم دارد که امسال معرفی شدند و به دلیل وجود قابلیت‌های مهم‌تر، کمتر به این ویژگی‌های آیفون 16 پرداخته شد. برای آشنایی با این چند ویژگی جدید آیفون 16 با ما همراه باشید

ویژگی جدید آیفون 16

سری آیفون 16 شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های قدیمی و جدید است. در واقع در این سری از گوشی‌های شرکت اپل، قابلیت‌های جدید زیادی به چشم می‌خورند؛ اما خیلی از جنبه‌های آیفون 16 مثل سری قبل است. البته برای ما در این مطلب، ویژگی های جدید آیفون 16 اهمیت دارند، به خصوص ویژگی‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

ویژگی جدید آیفون 16
ویژگی جدید آیفون 16

این سری از گوشی‌های اپل هم شامل 4 مدل است یعنی آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس که مثل همیشه، بعضی از این ویژگی‌ها مختص سری پروی آیفون 16 هستند. قابلیت های جدید آیفون 16 که کمتر به آنها توجه شده، عبارتند از:

1. شارژ سریع‌تر

یک ویژگی جدید آیفون 16 و همچنین آیفون 16 پلاس این است که این دو گوشی سریع‌تر از قبل شارژ می‌شوند؛ چه با مگ سیف و چه با کابل USB-C. برای آیفون 16 کاربران به شارژ 25 واتی مگ سیف دسترسی دارند و سرعت شارژ باسیم این گوشی به 45 وات می‌رسد.

این سرعت شارژ آیفون 16 بسیار بیشتر از قبل است؛ چون سرعت شارژ سری قبل گوشی‌های آیفون برای حالت بی‌سیم 15 وات و برای حالت باسیم 30 وات بود. اگر شارژ سریع گوشی برای شما مهم است، احتمالاً این ویژگی جدید آیفون 16 ارزش خرید این گوشی را برای شما افزایش می‌دهد.

2. کمتر شدن حداقل سطح روشنایی تصویر

یکی دیگر از ویژگی های جدید آیفون 16 ، پشتیبانی از حداقل سطح روشنایی 1 نیت است. اگر معمولاً آخر شب‌ها از گوشی استفاده می‌کنید و با وجود کاهش سطح روشنایی تصویر باز هم تصویر گوشی روشن به نظر می‌رسد، احتمالاً این ویژگی جدید آیفون 16 می‌تواند نگرانی شما را برای استفاده از گوشی در محیط کم نور و تاریک رفع کند.

3. عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو در سال 2021 و در گوشی‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس به گوشی‌های آیفون اضافه شد اما تا قبل از این، مدل‌های معمولی آیفون قابلیت عکاسی ماکرو را نداشتند.

ویژگی جدید آیفون 16

حالا آیفون 16 معمولی هم دوربین اولتراواید را دارد تا کاربران بتوانند عکس‌های ماکروی کلوزاپ بگیرند.

4. سرعت بالاتر وای فای

یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت های جدید آیفون 16 پشتیبانی از تکنولوژی وای فای 7 است. این ویژگی جدید آیفون 16 به کاربران آیفون امکان می‌دهد که به سرعت اینترنت بالاتری دسترسی داشته باشند. البته برای دسترسی به این سرعت بالا، باید اینترنت و مودم مناسب را داشته باشید.

وای فای 7 از حداکثر سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که بیش 5 برابر سریع‌تر از سرعت وای فای 6E یعنی 9 گیگابیت بر ثانیه است. وای فای 7 از کانال‌های 320 مگاهرتز هم پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز را دارد که تراکم سیگنال و تداخل را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

5. عکس و ویدیوهای فضایی

آخرین ویژگی جدید آیفون 16 قابلیت پشتیبانی از ویدیو و عکس‌های فضایی برای اپل ویژن پرو است. اپل این قابلیت را سال پیش در آیفون 15 پرو پیاده سازی کرد اما حالا این قابلیت به آیفون 16 معمولی هم راه پیدا کرده است.

ویژگی جدید آیفون 16

با استفاده از قابلیت عکس‌های فضایی هم کاربران می‌توانند تصاویری شامل اطلاعات عمق ثبت کنند که در هدست جدید واقعیت ترکیبی اپل کاملاً فراگیر به نظر می‌رسند.

جمع‌بندی

ویژگی‌هایی مثل هوش مصنوعی Apple Intelligence، رنگ‌های متفاوت و دکمه عکاسی در آیفون 16 بیشتر از سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سری جلب توجه کردند اما یکسری از قابلیت‌های این گوشی‌ها مثل چند ویژگی جدید آیفون 16 که در این مطلب معرفی شدند، تأثیر و اهمیت زیادی دارند، به خصوص سرعت بالاتر شارژ و همچنین قابلیت ثبت عکس‌های فضایی.

سوالات پرتکرار

آیفون 16 چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این سری از تراشه A16 Bionic، رنگ‌های جدید و سیستم هوش مصنوعی پیشرفته استفاده شده و این گوشی قابلیت‌هایی مثل سرعت شارژ و اینترنت بیشتر و ثبت عکس‌های فضایی را دارد.

سرعت شارژ آیفون 16 چقدر است؟

سرعت شارژ بی‌سیم این گوشی 25 وات و سرعت شارژ باسیم آن 45 وات است.

آیفون 16 چند دوربین دارد؟

این گوشی یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: 9to5mac

نظر شما درباره این چند ویژگی جدید آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir