طلسم 13 ساله شکسته شد؛ آغاز ثبت نام خودروهای بالای 2500 سی سی

عرضه های صورت گرفته که اخیراً انجام شده حاکی از آن است که طلسم ۱۳ ساله واردات خودروهای SUV جذاب شکسته شده و قرار است عرضه پرادو و لندکروزر را در سامانه های مختلف شاهد باشیم.
در چند ماه گذشته حواشی زیادی برای واردات خودرو به کشور رخداده که مهمترین آنها مربوط به آزادسازی عرضه خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سیسی و بدون محدودیت ارزی بود.
حال حواشی و شایعات چند وقت اخیر به واقعیت تبدیل شده و بهصورت رسمی شاهد درج تصاویر تویوتا پرادو J250 و لندکروزر سری ۳۰۰ در سامانه Salecars بودیم. لازم به ذکر است که دو تویوتا مذکور از سوی شرکت زرین تجارت به سیما عرضه شدند و قرار است بهزودی فرایند حضور آنها برای فروش به مردم عادی نهایی شود.
از طرفی دیگر برای سامانه اتونوین نیز تغییرات چشمگیری در نظر گرفته شده زیرا این عرضهکننده پیشتر فقط خودروهای وارداتی برقی را به فروش میرساند؛ اما در عرضه اخیر، مزدا EZ-6 هیبرید یا EREV هم به جمع لیست فروشش افزوده شد. حال اما خبرهایی به گوش رسیده که نشان میدهد شرکت برساوش قصد دارد تا تویوتا راو ۴ را بهعنوان اولین خودروی بنزینی وارد این سامانه کند و در آن بستر به فروش برساند.
لازم به ذکر است علاوه بر پرادو، لندکروزر و راو۴ که گل سرسبد خودروهایی هستند که عرضه شدهاند، قرار است مدلهایی مانند کیا اسپورتیج، تویوتا کرولا کراس و نبکا هیبرید نیز برای مشتریان قابلخرید باشند. البته تا کنون لیست فروش نهایی تکمیل نشده و تا ساعات آینده احتمالاً محصولات دیگری هم به عرضه جاری اضافه خواهند شد.
به این ترتیبت طلسم ۱۳ ساله عدم واردات خودروهای SUV پرقدرت و گرانقیمت به کشور شکسته شد و پرادو J250 و لندکروزر سری ۳۰۰ سردمداران این اتفاق بودند.
در نتیجه باید دید که طی روزهای آتی چه تغییرات دیگری برای سامانههای Salecars و اتونوین در نظر گرفته میشود و در لیست نهایی فروش چه خودروهایی خواهند بود.
مشخصات فنی لندکروزر سری ۳۰۰

پیشرانه بنزینی این خودرو، که برای بازار خاورمیانه قابل سفارش است، از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربوشارژ است و ۴۰۹ اسب بخار را با گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر تولید میکند. این نسخه از تویوتا لندکروز سری جدید، به جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک AT مجهز است و میتواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۶.۷ ثانیه ثبت کند.
مشخصات فنی پرادو


همانطور که پیشتر گفته شد، این خودرو قرار است با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ سری I-Force Max، که ۲.۴ لیتر حجم دارد در بازار ایران عرضه شود.
توان تولیدی ۲۶۷ اسب بخار است و حداکثر گشتاور 430 نیوتن متری نیز از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT به هر چهار چرخ خودرو تحویل داده میشود.
مشخصات فنی تویوتا راو ۴

اما برای راو ۴ تولید شده در FAW چین، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با کد M20C-FKS در نظر گرفته شده است که میتواند حداکثر توان ۱۶۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۷ نیوتن متر را برای به حرکت درآوردن خودرو تولید کند. خروجی موتور در این کراساوور از طریق گیربکس CVT با ۱۰ دنده مصنوعی و تکنولوژی Direct shift به چرخهای جلو (2WD) تحویل داده میشود.
در مورد گیربکس CVT با تکنولوژی Direct shift باید گفت که تویوتا این سیستم انتقال قدرت را طراحی کرده تا راننده در هنگام شروع به حرکت شتاب گیری بهتری را تجربه کند و خبری از کندی گیربکسهای CVT مرسوم نباشد.
اتونوین تویوتا پرادو j250 تویوتا لندکروزر خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی
source
