به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد ابراهیم پورزرندی کیش اینوکس را رویداد کمک کننده و توسعه دهنده بازار سرمایه دانست و به بورس24، اعلام کرد: نقش این رویداد در توسعه بازارهای مالی باید بررسی شود. کیش اینوکس کمک می‌کند به درک مشترک رسید و به هماهنگی دست یافت تا کجا باید متمرکز شد و کجا روی نبایدها کار کرد.

کیش اینوکس فرصتی فراهم می کند ارکان بازار مالی یعنی بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه، گرد هم آیند و با یکدیگر ملاقات کنند. فعالان این بازارها کم نیستند از سرمایه‌گذاران خرد گرفته تا شرکت‌ها، بنگاه‌ها و هلدینگ‌های بزرگ. گروه‌های خرد نیز همان مردم هستند که همواره در جست‌وجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌اند. برگزاری کارگاه‌ها و ارائه تحلیل‌ها در این نمایشگاه می‌تواند به آنان کمک کند تا بدانند در مقایسه با سایر بازارها چه میزان بازدهی می‌توان در بازار سرمایه بدست آورد.

اهمیت معرفی ظرفیت‌های بازارهای مالی ایران

این اتفاق از منظر بین‌المللی نیز بسیار مثبت است، زیرا فرصتی فراهم می‌شود تا اندازه و حجم بازار و رویدادهایی که برگزار می‌کند، نشان داده شود. بازار سرمایه پویا و فعال است، همان‌گونه که بازار پول و در مجموع، بازارهای مالی چنین وضعیتی دارند. این نمایشگاه بویژه در قالب اینوکس، محلی برای پرداختن به این موضوعات محسوب می‌شود.

لزوم اختصاص ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای نمایشگاه 

لازم است نمایشگاه تخصصی کیش اینوکس با برگزاری همایش‌ها یا رونمایی‌های خاص از سایر رویدادها متمایز شود. برای مثال اگر قرار است از ابزار یا محصولی رونمایی شود، بهتر است این کار در همین نمایشگاه انجام گیرد. معمولاً توسعه بازارها با توسعه ابزارها و کسب‌وکارها همراه است. وقتی تفاهم‌ نامه‌ها را در معرض نمایش گذاشته یا ابزار، اپلیکیشن یا نهادسازی جدیدی معرفی می‌شود نشانه‌ای از توسعه بازار است. امری که به بزرگ‌تر شدن، رشد و بالندگی بازار منجر می‌شود، همانند دیگر نمایشگاه‌ها و رویدادهای مالی بزرگ دنیا.

مقایسه با رویدادهای بین‌المللی و ضرورت برنامه‌ریزی هدفمند

ایران در مقایسه با ایونت‌های مالی دنیا هنوز تا حدودی فاصله دارد. علت آن است که عزم و همت کامل برای این‌گونه نمایشگاه‌ها وجود ندارد و برخی از شرکت‌کنندگان بدون برنامه در رویداد حاضر می‌شوند. در حالی‌که در کشورهای دیگر برای این نمایشگاه‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود تا اثرگذاری سرمایه‌گذاری‌ افزایش یابد.

تبدیل هزینه به سرمایه‌گذاری و اثرگذاری اقتصادی

کشورهای دیگر هزینه حضور را تبدیل به نوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. مثلاً زمانی که قرارداد بزرگ کسب‌وکار با نهادی معتبر امضا می‌کنند به سودآوری ، رشد درآمدی و افزایش سهم بازار کمک می‌کند. یا وقتی ابزار یا محصول جدیدی را رونمایی می‌کنند، بجای تبلیغ پراکنده در کانال‌های مختلف آن را در محل نمایشگاه به نمایش می‌گذارند تا بازده بیشتری بگیرند. در دنیا این روش مرسوم است اما در ایران هنوز سطحی با آن برخورد می‌شود.

نقش حضور هدفمند شرکت‌کنندگان در توسعه بازار

شرکت‌کنندگانی که با برنامه و هدفمند در این رویداد شرکت می‌کنند چه در قالب ارائه طرح، ابزار، محصول، خدمت، اپلیکیشن یا تفاهم‌نامه و قرارداد کاری در نهایت هم به رشد شرکت‌ها کمک می‌کنند، هم به توسعه بازار مالی و هم به افزایش اعتبار بازارهای مالی ایران در سطح بین‌المللی. این همان رویکردی است که در جهان نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir