فولکس بیتل کلاسیک با ۶۰۰ اسب بخار قدرت

این بیتل کلاسیک، که با نام Knepper 1303 RS-E شناخته میشود، ۶۰۰ اسب بخار را برای شما به ارمغان میآورد.
در نگاه اول، این فولکسواگن بیتل به رنگ آبی ماراتن کاملاً معمولی به نظر میرسد، اما با کمی دقت بیشتر، میشود فهمید که با یک خودروی خاص طرف هستیم. بدون حتا ذرهای صدای موتور، چرخهای عقب شروع به چرخیدن میکنند، دود لاستیکها بلند میشود و رد لاستیکها روی آسفالت باقی میمانند؛ این خودرو یک هیولاست.
ظاهر کلاسیک، ذات مدرن


قلب تپنده این هیولای بهظاهر عادی، نه یک موتور باکسر هواخنک، بلکه یک موتور الکتریکی آسنکرون سهفاز مدرن است. واقعاً میشود با یک بیتل چنین کاری کرد؟ از دید سازندگان این اثر، این دقیقاً همان تلفیق ایدهآل یک خودروی کلاسیک با فناوری پیشرفته پیشرانههای الکتریکی و به طور کل، مدرنیته است.
رودیگر کِنِپر، مالک شرکت Knepper Bugs & More، توضیح میدهد: «امروز در حالت استاندارد هستیم و حدود ۲۰۰ اسببخار قدرت داریم.»
این بیتل، که بهطور رسمی ۱۳۰۳ RS-E نام دارد، در مجموع ۶۰۱ اسببخار قدرت و ۷۰۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اما به دلیل نداشتن سیستم کنترل کشش، این اعداد فقط برای پیست در نظر گرفته شدهاند. در جادههای عمومی، محدودیت مورد تأیید TÜV برابر با ۲۰۰ اسببخار اعمال میشود. با این حال، شتاب خودرو همچنان نفسگیر است؛ قدرت بهشکلی نرم اما بیوقفه وارد مدار میشود و بیتل را با ضربهای شبیه پرتاب منجنیق به جلو میراند.
در بخش فنی زیر بدنه، تقریباً همهچیز نو است؛ سیستم تعلیق تا حد زیادی از پورشه ۹۴۴ گرفته شده و با قطعاتی از برندهای KW، بیلشتاین و کرشر تکمیل شده است. سیستم ترمز نیز از ۹۴۴ توربو S میآید و در محور جلو از دیسکهای پورشه ۹۶۴ استفاده شده است.


چسبندگی خودرو را لاستیکهای Toyo Proxes TR-1 تأمین میکنند، با سایز ۱۹۵/45R17 در جلو و ۲۳۵/45R17 در عقب.
این بیتل به ۱۷ ماژول باتری از پورشه تایکان مجهز شده است که نیروی مورد نیاز یک موتور محور عقبِ برگرفته از تسلا مدل S پرفورمنس را تأمین میکنند؛ موتوری که برای سازگاری با ولتاژ، اندکی اصلاح شده است. این مجموعه، نیرو را بهصورت مستقیم و بدون نیاز به گیربکس، از طریق پلوسهای پورشه ۹۳۰ به چرخها منتقل میکند.

در شرایط ایدهآل، RS-E تنها در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. بسته به شیوه رانندگی، برد حرکتی آن بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر متغیر است. شارژ خودرو هم از طریق CCS و هم با برق متناوب معمولی (AC) بهکمک یک آداپتور امکانپذیر است.
مدل بیتل مورد بررسی

این پروژه با یک فولکسواگن ۱۳۰۳ مدل ۱۹۷۵ آغاز شد که رودیگر و پسرش رنه آن را در یک اوراقی در کالیفرنیا پیدا کردند. بدنه خودرو بهشدت آسیب دیده بود، اما از نظر ساختاری سالم بود. دقیقاً همان چیزی که برای ساخت نسخه RS-E نیاز داشتند.
در جریان بازسازی، تقریباً تمام قطعات یا تعویض شدند یا مورد بازطراحی قرار گرفتند. بدنه تا حد زیادی به فرم نزدیک به نمونه اصلی بازگردانده شد و با رنگ Marathon Blue پرداخت نهایی شد. در کنار آن، ارتقاهای ظریفی هم اعمال شد؛ مثل گلگیرهای عقب عریضتر از جنس کربن و اسپویلر سقفی کربنی که علاوه بر ظاهر جذاب، پایداری خودرو را در سرعتهای بالا افزایش میدهد.


در بخش کابین، فضای داخلی تا حد زیادی اصالت خود را حفظ کرده است. کلاچ و دستهدنده حذف شدهاند و جای آنها را یک پنل کنترل دیجیتال برای سامانه محرکه الکتریکی گرفته است. صندلیهای Recaro برگرفته از BMW 2002 دربرگیرندگی خوبی فراهم میکنند و سیستم گرمایش نیز از طریق یک واحد الکتریکی در زیر صندلی عقب تأمین میشود.
بیتل کلاسیک Knepper 1303 RS-E فولکس بیتل فولکس واگن
source
