به گزارش شهر بورس، در هفته‌ای که گذشت، نام یک خودروی جدید به فهرست محصولات مجاز وارداتی ایران اضافه شد؛ «کیا پیکانتو»، هاچ‌بک کوچک و محبوب کره‌ای، بزودی بار دیگر در جاده‌های کشور دیده خواهد شد.

پیکانتو نخستین‌بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به عنوان جانشین مستقیم پراید معرفی شد. پس از توقف تولید پراید در شرکت کیا، این خودروساز تصمیم گرفت دو محصول تازه در کلاس خودروهای کوچک شهری طراحی کند: «ریو» و «پیکانتو». هر دو مدل در زمان خود به عنوان نسل جدید خودروهای اقتصادی کیا شناخته شدند.

نسل اول؛ تجربه‌ای موفق در بازارهای جهانی

نسل اولیه پیکانتو با ابعادی مشابه پراید و تنها در نسخه پنج‌در تولید شد. این خودرو در کارخانه‌های کیا در کره جنوبی، ویتنام، اندونزی و فیلیپین به خط تولید رفت و توانست به فروش قابل‌قبولی در بازارهای جهانی دست یابد. پیکانتو برای مدتی کوتاه نیز در اوایل دهه ۱۳۹۰ وارد ایران شد؛ اما قیمت حدود ۴۰ میلیون تومانی آن در آن زمان، باعث شد استقبال چندانی از سوی خریداران صورت نگیرد. حالا اما با تغییر شرایط بازار، این هاچ‌بک کوچک کره‌ای دوباره شانس خود را برای حضور موفق در ایران امتحان می‌کند.

تبلیغ درون‌خطی

طراحی مدرن و جوان‌پسند

نسل جدید پیکانتو با ظاهری جسور و طراحی چشم‌نواز وارد میدان شده است. در نمای جلو، چراغ‌های مجهز به روشنایی روز (DRL)، سپر عضلانی و کاپوتی با شیب تند، چهره‌ای اسپرت و مدرن به خودرو بخشیده‌اند. کیا موفق شده ضریب آیرودینامیک 0.31 را برای این خودرو به ثبت برساند؛ عددی که آن را در میان خودروهای کوچک شهری، به یکی از بهینه‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. ظاهر جذاب، ابعاد جمع‌وجور و رنگ‌بندی متنوع باعث شده پیکانتو گزینه‌ای مناسب برای قشر جوان و به‌ویژه خانم‌ها باشد.

پیشرانه کم‌مصرف اما قابل اعتماد

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی کیا، پیکانتو ۲۰۲۵ با پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر سری Kappa عرضه می‌شود. نسخه‌ای که انتظار می‌رود وارد بازار ایران شود، از موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید ۸۳ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور به جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک متصل است و می‌تواند خودروی ۹۵۰ کیلوگرمی پیکانتو را در حدود ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است؛ رقمی که آن را در زمره خودروهای بسیار کم‌مصرف بازار قرار می‌دهد.

ایمنی و امکانات رفاهی

کیا پیکانتو جدید از نظر تجهیزات ایمنی نیز چیزی کم ندارد. سیستم‌های ترمز دیسکی در چهار چرخ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP)، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، کمک‌ ترمز اضطراری (BAS) و هشدار نقطه کور از جمله امکانات استاندارد آن هستند. در بخش رفاهی نیز امکاناتی مانند سیستم Start/Stop، سانروف برقی دوحالته، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی با پشتیبانی از iPod و USB و سیستم صوتی ۶ بلندگو در دسترس خریداران قرار دارد.

جایگاه احتمالی در بازار ایران

هرچند هنوز قیمت نهایی پیکانتو ۲۰۲۵ در بازار ایران مشخص نشده، کارشناسان معتقدند این خودرو می‌تواند عنوان «ارزان‌ترین خودروی وارداتی غیرچینی» را از آن خود کند. با توجه به مصرف پایین، طراحی به‌روز و برند معتبر کیا، انتظار می‌رود پیکانتو در بازگشت دوباره‌اش به بازار ایران، شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد.

منبع: روزنامه ایران

source

توسط blogcheck.ir