به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
بدهی ۱۵۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان دولتی و خصوصی به قطعه‌ سازان، صنعت قطعه‌ سازی را با بحرانی جدی روبرو کرده است. بحرانی که هم تولید را تهدید می‌ کند و هم کیفیت خودروهای داخلی را زیر سؤال می‌ برد. از این مبلغ، ۵۵ هزار میلیارد تومان مربوط به سررسید گذشته و بیش از ۱۲۰ روز قبل  است.


بر اساس این گزارش، علی شیخ‌ زاده مدیرعامل سایپا درحالی بابن این مشکل از مشتریان خودرو عذرخواهی کرده که محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی با انتقاد از خودروسازان گفت: قطعه‌ سازان تولیدات را عرضه کرده‌اند اما موفق به دریافت هزینه خدمات ارائه شده نشده‌اند.


پدرام صمدی تولیدکننده قطعات خودرو هم گفت: سفارش‌ گذاری‌ ها برای ۵ تا ۶ ماه آینده ثبت شده و هزینه قطعاتی که قرار است در ماه‌های آینده به خودروساز تحویل داده شود، پرداخت شده است.


جعفر نصیری تولیدکننده قطعات برقی خودرو نیز اعلام کرد: به دلیل بدهی خودروسازان و کمبود سرمایه در گردش، بیش از ۱۰ تا ۲۰ درصد از نیروها تا شهریور ماه تعدیل می شوند.


عادل پیرمحمدی مدیرعامل ایران‌ خودرو نیز گفت: این شرکت ابتدای سال ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک مرکزی  درخواست کرد که قرار بود به شبکه تأمین این مجموعه تزریق شود.


امیرحسین جلالی عضو انجمن قطعه سازی هم اعلام کرد: قطعه‌ سازان به دلیل مشکلات مالی قادر به انجام تعهدات نیستند و کمتر به ارتقای کیفیت قطعات توجه می‌ کنند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir