سامسونگ با افزایش سهم بازار گوشیهای هوشمند در آمریکا از ۲۳ به ۳۱ درصد در سهماهه دوم ۲۰۲۵، اپل را به چالش جدی کشیده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، سامسونگ در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ رشد قابل توجهی در بازار آمریکا داشته و سهم خود را از ۲۳ درصد به ۳۱ درصد رسانده است.
این موفقیت تا حد زیادی به استقبال گسترده کاربران از گوشیهای تاشوی جدید این شرکت برمیگردد. در همین مدت سهم اپل از ۵۶ درصد به ۴۹ درصد کاهش یافته است.
محبوبیت گوشیهای گلکسی زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷ باعث شد سامسونگ دوباره به رقیب جدی اپل تبدیل شود. این بار میدان رقابت نه اپاستور است و نه دوربین، بلکه نمایشگر گوشیهاست.
سالها گوشیهای سنتی مستطیلشکل بازار را در دست داشتند، اما حالا روندها نشان میدهد گوشیهای تاشوی سامسونگ در حال تغییر قواعد بازی هستند.
گوشی گلکسی زد فولد ۷ که به یک تبلت کوچک تبدیل میشود و مدل زد فلیپ ۷ با طراحی کلاسیک گوشیهای تاشو، توجه بسیاری را جلب کردهاند. دوام بیشتر این دستگاهها و بازخورد مثبت در شبکههای اجتماعی نیز به محبوبیت آنها افزوده است.
حتی ویدیویی از کاربری که بیش از ۲۰۰ هزار بار یک زد فولد ۷ را خم کرد و منتشر شد، به سرعت وایرال شد و نگاهها را نسبت به گوشیهای تاشو تغییر داد.
سامسونگ پیشگام این حوزه بوده و حالا نتیجه آن را میبیند. گوشیهای تاشوی این شرکت بخش بزرگی از درآمد رده بالای آن را تشکیل میدهند، هرچند سهم کوچکتری از کل فروش دارند.
علاوه بر طراحیهای بهبود یافته، ویژگیهای هوش مصنوعی و صفحهنمایش بزرگ این گوشیها امکاناتی مثل جستجوی دایرهای گوگل و انجام همزمان چند کار را راحتتر کرده است.
اما اپل هنوز از میدان خارج نشده است. این شرکت همیشه ترجیح داده بعد از پخته شدن یک فناوری وارد آن شود. به گفته تحلیلگران، اپل در حال آماده شدن برای عرضه اولین آیفون تاشو است که احتمالا در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.
این گوشی که احتمالا آیفون فولد نام خواهد داشت، قرار است گرانترین آیفون تاریخ باشد و مستقیما با مدلهای برتر سامسونگ رقابت کند.
بازار گوشیهای تاشو به سرعت در حال رشد است و رقابت اپل و سامسونگ میتواند آینده طراحی گوشیهای هوشمند را تغییر دهد. پس از سالها سلطه طراحی مستطیلی، حالا به نظر میرسد ورود سامسونگ و اپل به این حوزه، گوشیهای تاشو را به بخشی جدی از بازار جهانی تبدیل کند.
source