به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
اسنپ در گزارشی از عملکرد این گروه در سال 1403 اعلام کرد: اسنپخودرو در سالی که گذشت به طور میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی را در اختیار داشته است. با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲روزه برای تاکسی های اینترنتی رقم زد طبق جدیدترین دادههای اسنپ خودرو، سهم بازار این شرکت در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، اسنپ خودرو در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی را در اختیار دارد. در حالی که علیرغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به قبل از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانه های موقعیت یاب (GPS) برمیگردد.
گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۳ را از این لینک دریافت و مطالعه کنید.
ایاد القصار و محمود فوز بنیان گذاران گروه اسنپ اعلام کردند دستاوردهای روز گذشته این گروه نتیجه تلاش جمعی است. مسیر گروه اسنپ ۱۱ سال پیش با ایدهای پیشرو و نوآور آغاز شد و مرزهای خدمت رسانی را جا به جا کرد. امروز این گروه با تکیه بر تلاش های بی وقفه تیمی چند هزار نفره و همراهی میلیون ها کاربر راننده، فروشنده، رستوران دار، هتلدار، پزشک و متصدی داروخانه، جریان زندگی را در دل روشنایی های شهر راحت و سریع کرد.
اسنپ با وجود اینکه مسیر هیچگاه هموار نبوده اما در بزنگاه های دشوار با ایستادگی رشد کرد. چالش ها را به فرصت تبدیل کرده و گام به گام پیش روی شد. هر دستاوردی نتیجه تلاش جمعی بود و هر تجربه نیرویی برای ساختن آیندهای پایدارتر. مسئولیت امروز ادامه این راه، گسترش خدمات، بهبود کیفیت و ترسیم چشم اندازی روشنتر برای همه کسانی است که پیوستهاند. حرکت همچنان با تعهد و تلاش برای ساختن فردایی بهتر ادامه دارد.
رشد سهم بازار اسنپ در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳
محمد خلج مدیر عامل اسنپ در مورد انتشار گزارش عملکرد این شرکت گفت: کسب و کارهای نوآور و بازیگران عرصه فناوری سال گذشته موفق شدند ارزش افزوده زیادی در بخش های مختلف ایجاد کنند. البته ماه گذشته زمانی که آماده سازی گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۳ به مراحل نهایی می رسید، اتفاق بسیار مهمی رخ داد.
وی افزود: جنگ ۱۲ روزه و رخدادهای مرتبط با آن تمام زیست بوم فناوری را تحت تاثیر قرار داد و جای خالی تاب آوری کسب و کارها بیش از پیش به رخ کشیده شد. این گروه در نقطهای ایستاده که بازیگران عرصه فناوری دیجیتال نیاز به حمایت همه جانبه نهادهای دولتی و قانون گذار دارند تا بتوانند از این گردنه سخت که تمام ابعاد حیاتی کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده و به سلامت عبور کنند.
بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳، تاکسی های اینترنتی حدود ۷ تا ۸ درصد از حمل و نقل درون شهری را در ۱۰ شهر بزرگ بر عهده دارند. اسنپ در سالی که گذشت به طور میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی های آنلاین را در اختیار داشت.
خلج همزمان با انتشار این گزارش، آمار جدیدی از سهم بازار فعلی این شرکت ارائه کرد و گفت: با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲ روزه برای تاکسی های اینترنتی رقم زد، اسنپ در مرداد ۱۴۰۴ بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی را در اختیار دارد که این عدد نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است.
وی افزود: در حالی که علیرغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به قبل از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانه های موقعیت یاب (GPS) بر میگردد.
اسنپ در سال ۱۴۰۳ تعداد 1.۵ میلیارد سفر را در ۴۲۴ شهر بزرگ و کوچک به ثبت رساند که این تعداد نسبت به کل سفرهای اسنپ در ۱۴۰۲ رشدی ۱۰.۰۱ درصدی داشت.
در مجموع ۸۱ میلیون حساب کاربری مسافر و ۷.4 میلیون حساب کاربری راننده در اسنپ ساخته شد. اسنپ در سال گذشته ۳۵.۶ حساب کاربری فعال در برنامه مسافر و ۳.۶ کاربر راننده فعال داشته است.
۴.۳ درصد از کاربران راننده اسنپ را زنان تشکیل می دهند و کاربران مسافر در مجموع ۶۱۴ میلیون ساعت را در اسنپ گذراندهاند. پُرسفرترین کاربر مسافر غیر سازمانی ۳۵۴۸ سفر ثبت کرد و مسافران و راننده ها در مجموع ۲۵۰ هزار تماس با بخش امنیت سفر داشتند. تنها ۲۱ درصد از کاربران مسافر و ۱۵ درصد از کاربران راننده از گزینه گزارش اضطراری به تیم امنیت سفر به طور صحیح استفاده کردهاند.
سوپراپ اسنپ؛ پاسخی حرفه ای به همه نیازها
تعداد کل کاربران برنامه اسنپ با اضافه شدن ۹.۱ حساب کاربری جدید به ۸۱.۵ میلیون حساب کاربری رسیده و نرخ رشد ۱۲.۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته به دست آورد. کاربران در این سال ۸.۵ میلیارد مرتبه برنامه را باز کردهاند. ۵ سرویس پر بازدید آن نسبت به سال ۱۴۰۲ تغییری نداشته و کاربران در ۱۴۰۳ نیز بیشترین بازدید را از سرویس های خودرو، غذا، سوپرمارکت، اعتباری و باکس داشتهاند.
طبق گزارش عملکرد، خدمات اسنپ پرو، سرویس اشتراک حرفه ای برنامه با گذشت یک سال از آغاز فعالیت به ۲۹ شهر در سراسر ایران رسیده و تعداد کل مشترکان این سرویس ۷۱۰ هزار نفر است. کاربران در اسنپ کلاب در مجموع 1024 هزار امتیاز کسب کردهاند و مهمترین رکورد استفاده از این امتیازها مربوط به ۸ میلیون مرتبه مشارکت در قرعه کشی آیفون ذکر شد.
مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی
با اشاره به اهمیت جایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی در اسنپ، طرح ها را تلاشی برای اثربخشی پایدار و ماندگار در سه حوزه توان افزایی و توسعه اجتماعی، سلامت و رفاه و حفاظت از محیط زیست می داند. مجموع ارزش اختصاص داده شده به مسئولیت اجتماعی ۱۴۰۳ گروه اسنپ ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شد.
طرح های مسئولیت اجتماعی اسنپ به سه دسته معافیت ها و تخفیف ها، نیکوکاری (شاملِ نیکوکاریکلاب و حمایت اجتماعی) و دسترس پذیری تقسیم می شود. گروههای مختلفی از کاربران رانندهی اسنپ شامل افراد دارای معلولیت، افراد مبتلا به تالاسمی و زنان سرپرست خانوار از پرداخت کمیسیون معاف شدهاند. مجموع ارزش این معافیت ها ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام شد.
اسنپباکس؛ راهکار ارسال هر بار
اسنپ باکس علاوه بر ارائه خدمات گذشته از جمله امکان سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژه اسباب کشی با ایجاد سرویس کارباکس حمل مرسوله با سواری را نیز در برخی شهرها به طور آزمایشی آغاز کرد. اسنپ باکس ۱۴۹ میلیون سفر را به ثبت رساند که نشان دهنده رشد ۳۳.۸۶ درصدی سفرها نسبت به ۱۴۰۲ است. این سرویس رکورد سفرهای روزانه را در ۲۷ اسفند با انجام ۶۶۲ هزار سفر شکست.
اسنپفود؛ به میلِ کاربران
کاربران اسنپ فود مانند سال گذشته کباب، جوجه کباب و پیتزا آمریکایی را بیشتر از سایر غذاها سفارش دادند تا دوباره این ۳ غذا در صدر محبوب ترین های اسنپ فود قرار بگیرند. ۹.۳ میلیون کاربر فعال اسنپ فود در ۱۴۰۳ رکوردهایی را در سفارش غذا، نوشیدنی، میوه، نان، شیرینی و … ثبت کردند.
بیشترین میزان سفارش های سال اسنپ فود در دوم اسفند 1403 با بیش از ۵۰۰ هزار تراکنش شکسته شد. رکورد سفارش گل در اسنپ فود با بیش از 32.3 هزار از آن در روز مادر زده شد و سفارش شیرینی با بیش از ۶۶.3 هزار ثبتی نیز در روز پدر شکسته شد.
اسنپپی؛ برای خریدهای پیدرپی
رشد کاربران اسنپ پی در سال های گذشته نشان دهنده افزایش تمایل کاربران به خریدهای اعتباری و قسطی است. اسنپ پی به بیش از ۳.9 هزار کاربر خدمات خرید قسطی و اعتباری ارائه کرد. 5 کالا طلا، ساعت هوشمند، کفش، پلیاستیشن ۵ و کیف زنانه بیشترین جست و جوها در اسنپ پی را داشتند.
اسنپ بیمه در ۱۴۰۳ رشدی ۳ برابری نسبت به سال گذشته تجربه کرد. تهران، مشهد و اصفهان شهرهایی هستند که بیشترین بیمهنامه های خودرو برای کاربران ساکن در آن ارسال شده و گران ترین سفارش بیمه ثبت شده مربوط به خودرو پورشه ماکان است.
اسنپمارکت؛ خرید روزانه به یک اشاره
اسنپ مارکت با بیش از ۲۸ میلیون کاربر در ۱۲۷ شهر بزرگ و کوچک ایران به عنوان یکی از سرویس های محبوب کاربران گروه اسنپ معرفی شد. این سرویس با ۳۶۱۵ فروشگاه فعال، ۳۶5 میلیون قلم سفارش را به دست ۵ میلیون کاربر فعال رسانده است.
اسنپتریپ؛ نقشه راه سفر
5.1 میلیون حساب کاربری در اسنپ تریپ ثبت شده و تعداد کاربران فعال این سرویس نسبت به سال پیش از آن ۳۰.۵ درصد رشد داشته است. گران ترین بلیت پرواز خارجی فروخته شده در سرویس اسنپ تریپ پرواز تهران و ملبورن با قیمت ۱۹۶ میلیون تومان بود. کاربران اسنپ تریپ رکورد رزرو هتل های داخلی را در دوم اسفند و رکورد رزرو هتل های خارجی را در ۲۵ شهریور شکستند.
اسنپشاپ؛ خرید اینترنتی، راحت و قسطی
کاربران اسنپ شاپ می توانند محصولات متنوعی را با بهترین قیمت ها در شهرهای مختلف خریداری و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش را دریافت کنند. این سرویس در حراج جمعه ۱۴۰۳ توانست با ثبت بیش از ۸۰ هزار سفارش به ارزشی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در یک روز، رکورد تازهای به جا بگذارد. تعداد کاربران مشتری فعال اسنپ شاپ ۱.۲ و تعداد کل کاربران فروشنده این سرویس ۳۸ هزار بود. گران ترین سبد خرید اسنپ شاپ مربوط به سفارش آیفون ۱۶ مدل پرو ZAA به ارزش ۱۸۶ میلیون تومان است.
اسنپدکتر؛ برای حال بهتر
سفارش آنلاین دارو محبوب ترین خدمت اسنپ دکتر در ۱۴۰۳ بوده و در این سال مجموع مسافت طی شده برای ارسال سفارش های دارویی کاربران ۱۴.7 میلیون کیلومتر اعلام شد.
اسنپ دکتر در ۱۴۰۳ با کمک ۱۷۱۱ پزشک و مشاور فعال به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال خدمات آنلاین مشاوره پزشکی و روانشناسی ارائه کرد. بیشترین درخواست مشاوره با متخصصان زنان و زایمان بوده و ازدواج موفق و رابطه زناشویی پایدار پُرتکرارترین موضوع مشاوره با روانشناس بود. همچنین شنبه ها پُردرخواستترین روز مشاوره روانشناسی در هفته گزارش شد.
گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۳ را از این لینک دریافت و مطالعه کنید.
انتهای پیام
source