بازگشت پیکاپ محبوب و هشت سیلندر رم TRX به خط تولید از سال ۲۰۲۶

پیکاپ پرقدرت و محبوب Ram 1500 TRX بار دیگر قرار است به خط تولید بازگردد. آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل جدید گروه استلانتیس، در جریان ارائه گزارش مالی سهماهه دوم شرکت، رسماً این خبر را تأیید کرد و از نقش کلیدی این مدل در سودآوری برند رم سخن گفت.
به گفته فیلوسا: «موتور V8 در مدلهایی مانند رم TRX نهتنها حجم فروش ما را افزایش میدهد، بلکه حاشیه سود بالایی را نیز به ازای هر خودرو فراهم میکند».
هر چند فیلوسا تاریخ دقیقی برای آغاز تولید اعلام نکرد، اما رسانه Mopar Insiders به نقل از منابعی که آنها را «مطلع و قابلاعتماد» توصیف کرده، ادعا کرده است که تولید TRX جدید ممکن است از ژانویه ۲۰۲۶ آغاز شود. جالب آنکه همین رسانه پیشتر در ماه مارس نیز از احتمال بازگشت این مدل خبر داده بود.

جزییات دقیقی درباره طراحی مدل جدید منتشر نشده است، اما با توجه به سابقه نسخه قبلی که به موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ (مشتقشده از Hellcat) با قدرت ۷۰۲ اسب بخار مجهز بود، میتوان حدسهایی زد. حالا که تیم کونیسیس، مدیرعامل رم، مدیریت بخش عملکردی SRT در استلانتیس را نیز بر عهده گرفته است، انتظار میرود موتور پرقدرت سوپرشارژ V8 دوباره مورد استفاده قرار گیرد، شاید این بار با قدرتی حتا بیشتر، برای رقابت مستقیم با فورد رپتور R که ۷۲۰ اسب بخار قدرت دارد. در عین حال، طراحی جسورانه و تواناییهای آفرود TRX همچنان حفظ خواهد شد.
بازگشت TRX بخشی از استراتژی گستردهتر رم برای احیای موتورهای هشت سیلندر در محصولات آینده است. این شرکت تأیید کرده است موتور HEMI نیز در مدل ۱۵۰۰ برای سال ۲۰۲۶ بازمیگردد، و وعده داده طی ۱۸ ماه آینده، از ۲۵ محصول جدید رونمایی کند. در واقع، TRX صرفاً آغاز راه است.
با توجه به کاهش سختگیریها در زمینه استانداردهای مصرف سوخت در دوره فعلی دولت آمریکا، بهنظر میرسد برندهایی مانند رم و دوج، با خیالی آسودهتر به ریشههای هشت سیلندر خود بازمیگردند؛ بدون نگرانی از محدودیتهای قانونی.
استلانتیس رم 1500 TRX
source