گوشیهای پیکسل ساخت گوگل در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ توانستند ۳ درصد از بازار موبایل آمریکا را به دست آورند و رتبه چهارم را کسب کنند.

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، در بازاری که رقابت بین برندهای گوشیهای هوشمند در آن بسیار شدید است، گوگل توانسته با گوشیهای پیکسل به شکل آرام و پیوسته جایگاه خود را در ایالات متحده تثبیت کند.
تلاشهای گوگل برای افزایش سهم بازار گوشیهایش در کشورهای مختلف پیشتر نتایج مثبتی در ژاپن به همراه داشت و حالا به نظر میرسد این تلاشها در آمریکا هم جواب دادهاند.
براساس گزارشی تازه، برند گوشی پیکسل که متعلق به شرکت گوگل است، توانسته در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ جایگاه چهارم فروش در بازار آمریکا را از آن خود کند. این دستاورد در حالی به دست آمده که زمان رونمایی از سری جدید پیکسل ۱۰ نیز نزدیک است و این موضوع میتواند فروش گوگل را در ادامه بیشتر کند.
طبق دادههای شرکت Canalys، در فاصله ماههای آوریل تا ژوئن ۲۰۲۵، گوشیهای پیکسل موفق شدند ۳ درصد از بازار موبایل آمریکا را تصاحب کنند.
در این مدت، گوگل حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از گوشیهایش را به بازار آمریکا عرضه کرده که نسبت به ۷۰۰ هزار دستگاه در بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی را نشان میدهد. این رشد باعث شده برند پیکسل از رقبایی مثل TCL پیشی بگیرد؛ شرکتی که در همین مدت با کاهش ۲۳ درصدی عرضه گوشیهایش مواجه شد.
البته با وجود این موفقیت، گوگل هنوز پایینتر از برند موتورولا قرار دارد که سهمی ۱۲ درصدی از بازار آمریکا دارد. در صدر جدول نیز اپل با سهمی ۴۹ درصدی پیشتاز بازار است، هرچند این شرکت در سهماهه اخیر با کاهش ۱۱ درصدی در میزان عرضه مواجه بوده است.
از سوی دیگر، برند سامسونگ با عملکرد قدرتمند گوشیهای سری Galaxy A توانسته سهم خود را به ۳۱ درصد برساند.
اگرچه رشد گوگل قابل توجه است، اما سرعت رشد آن نسبت به گذشته کمی کاهش یافته است. برای مثال در سال ۲۰۲۳، سهم بازار پیکسل در آمریکا نزدیک به ۵ درصد برآورد شده بود.
حالا با نزدیک شدن به زمان عرضه سری پیکسل ۱۰ در ماه اوت، گوگل امیدوار است در سهماهه سوم سال با افزایش فروش مواجه شود. سال گذشته، عرضه سری پیکسل ۹ رکورد فروش فصلی گوگل را شکست و امید به تکرار این موفقیت در آینده را افزایش داده است.
به گفته Canalys، رشد در بازار آمریکا برای برندهای تازهوارد بسیار دشوار است. چرا که سه برند اصلی بازار، بیش از ۹۰ درصد از کل عرضه گوشیها را در اختیار دارند. این یعنی سهم باقیمانده برای برندهایی مانند گوگل بسیار محدود است.
با این حال، گوگل امیدوار است با ادامه این روند بتواند جای خود را در کنار برندهای بزرگی مثل اپل و سامسونگ پیدا کند. اینکه آیا روزی گوگل به یکی از سه برند اصلی بازار تبدیل خواهد شد یا نه، تنها زمان مشخص خواهد کرد.
source