مشخصات رسمی و کاتالوگ هاچ بک کرمان موتور منتشر شد

به تازگی کاتالوگ محصول جدید کرمان موتور، کی ام سی شدو، منتشر شده است، که در ادامه به بیان دقیق مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.
شدو را پس از کی ام سی ایگل می توان دومین محصول بومی کرمان موتور و به نوعی اولین هاچبک سایز متوسط بومی در بازار ایران قلمداد کرد. خودرویی که در کلاسی بزرگتر نسبت به 207i قرار می گیرد و در قیاس با خودروهایی همچون کوییک و اطلس (هاچبک کراس های سایپا)، یک سر و گردن چه از نظر فنی و تجهیزات و چه از نظر ابعاد بدنه و طراحی، بالاتر قرار می گیرد. با ما همراه باشید با تشریح کاتالوگ تازه منتشرشده این خودروی ملی.
کی ام سی شدو


کی ام سی شدو نیز مانند ایگل براساس پلتفرم PS1 کرمان موتور توسعه داده شده و طراحی آن هم توسط خود کرمان موتور و تیم طراحی این شرکت به سرپرستی حسین وفایی صورت گرفته است. این خودرو در قالب یک هاچبک نسبت به برادرهای سدان خود، جک J4 و کی ام سی ایگل، ظاهری بهمراتب بهروزتر و زیباتر را ارائه می دهد و این مدرنیته به خوبی به کابین شدو نیز راه یافته است.
سپر و چراغ های جلوی شدو نسبت به ایگل بازطراحی شده اند و شباهت اندکی را نیز به خودروی تویوتا لوین نشان می دهند. در نمای عقب هم از چراغ های کشیده استفاده شده است که خوشبختانه بههم پیوسته نیستند و سپر نیز طراحی خوبی دارد. به طور کلی طراحی شدو را می توان خوب و هماهنگ و تا حدود زیادی براساس ترندهای روز توصیف کرد.
ابعاد خودرو

کی ام سی شدو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۲۷۰، ۱۷۲۵ و ۱۵۰۵ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۵۶۰ میلی متر اعلام شده است. به طور مثال، این خودرو در بخش طول ۳۹۸ میلی متر و به تبع آن در بخش فاصله محوری هم ۱۱۷ میلی متر نسبت به 207i خودروی بزرگتر و بلندتری به حساب می آید که همین امر سبب شده است با فضای کابین و صندوق به مراتب بزرگتری نسبت به 207i مواجه باشیم.
کابین و امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی شدو

برخلاف ایگل که میتوان ضعف اصلی آن را کابین کاملاً مشترک با جی فور دانست، کابین شدو یک طراحی کاملاً مدرن و بهروز را نشان میدهد. پنل میانی داشبورد مشابه با J7 بهصورت عمودی طراحی شده است، اما این پنل تماماً مانیتور نیست، بلکه دریچه تهویه، مانیتور افقی و کلیدهای مربوط به سیستم تهویه درون این پنل تعبیه شدهاند. غربیلک فرمان هم طراحی بسیار بهروز و جذابی دارد.
از امکانات ایمنی و رفاهی شدو براساس کاتالوگ کرمان موتور می توان به مواردی همچون سانروف، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، شارژر وایرلس، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور و دوربین دید عقب، ایزوفیکس، سنسور نور، دی لایت، آینه تاشو برقی، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی، صندلی های جلو برقی، گرمکن صندلی های جلو، تریم چرمی، شیفتر الکترونیکی گیربکس، مانیتور ده اینچی، درایو مود، اپل کارپلی و اندروید اتو، هشت عدد بلندگو و… اشاره کرد.
مشخصات فنی

در بخش فنی شدو، بر طبق کاتالوگ این خودرو، شاهد استفاده از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مشترک با جک J4 و کی ام سی ایگل هستیم. این پیشرانه مجهز به فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی است و توان تولید نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد.
گیربکس اتوماتیک سی وی تی، محور محرک جلو، فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی، تعلیق عقب میل پیچشی و باک با ظرفیت ۴۵ لیتری نیز از دیگر ویژگی های فنی شدو به شمار می آیند.
کرمان موتور کی ام سی کی ام سی شدو
source