فراخوان یک میلیونی فورد برای حل مشکل خودروهایش

یک مشکل ساده یک بحران برای فورد درست کرده است، عیب در دوربین دنده عقب خودروهای فورد باعث شده است یک فراخوان یک میلیونی شکل بگیرد.
چند هفته ای است که فورد به دلیل نقص در بخش های مختلف خودروهایش درگیر فراخوان های متعدد است و هفته دیگر یک فراخوان بزرگ در راه است. این بار، این شرکت به دلیل مشکلی در دوربین دنده عقب، کمی بیش از یک میلیون خودرو را در ایالات متحده آمریکا برای رفع این مشکل فراخوان کرده است. مالتی مدیا یا صفحه نمایش مرکزی کابین ممکن است هنگام حرکت به عقب، تصویری یخزده و سپس صفحه سیاه را نشان دهد که خطر تصادف را افزایش میدهد.
این فراخوان شامل مدلهای مختلفی از شرکت خودروسازی فورد است که شامل برندهای فورد و لینکلن میشود. خودروهای تحت تأثیر به شرح زیر هستند:
مدل | سالهای تحت تأثیر |
فورد برانکو | ۲۰۲۱-۲۰۲۴ |
فورد اج | ۲۰۲۱-۲۰۲۴ |
فورد اسکیپ | ۲۰۲۳-۲۰۲۴ |
فورد اکسپدیشن | ۲۰۲۲-۲۰۲۴ |
فورد اف-۱۵۰ | ۲۰۲۱-۲۰۲۴ |
فورد ماستنگ | ۲۰۲۴ |
فورد ماستنگ ماک-ای | ۲۰۲۱-۲۰۲۳ |
فورد رنجر | ۲۰۲۴ |
فورد سوپر دیوتی | ۲۰۲۳-۲۰۲۴ |
فورد ترانزیت | ۲۰۲۲-۲۰۲۵ |
لینکلن کُرسیر | ۲۰۲۳-۲۰۲۴ |
لینکلن امکیاکس | ۲۰۲۱-۲۰۲۳ |
لینکلن ناویگیتور | ۲۰۲۲-۲۰۲۴ |
بیش از نیمی از خودروهای تحت تأثیر، وانتهای اف-۱۵۰ هستند که شامل ۵۲۷,۳۷۱ تعداد خودرو میشود. فورد اج، که دیگر تولید نمیشود، حدود ۱۵۷,۵۰۶ تعداد از آن یک میلیون خودروست، و پس از آن ۱۳۶,۹۶۸ ون ترانزیت و ۱۰۴,۳۹۴ خودروی برانکو قرار دارند.
طبق گزارش فراخوان ایمنی بخش ۵۷۳ اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها، دلیل این مشکل به «ترتیب عملیاتی نادرست در زیر سیستم ارتباطات بیسیم نرمافزار SYNC» مربوط میشود. فورد در اوایل امسال تحقیقات خود را آغاز کرد و توانست مشکل را به نسخههای خاصی محدود کند.
خودروهای FoMoCo، که قابلیت بهروزرسانی از راه دور دارند، میتوانند بهروزرسانی OTA را دریافت کنند. مالکان بدون این ویژگی باید خودرو را به یک نمایندگی ببرند، جایی که یک تکنسین خدمات بهروزرسانی نرمافزار را انجام خواهد داد.
پیش از این فراخوان، خبری مبنی بر یک حادثه به دلیل این مشکل منتشر شد که فورد اعلام کرده است از این خبر و حادثه آگاه است، اما اینکه آیا حادثه خسارت جانی یا مالی سنگینی داشته، فورد اظهار بی اطلاعی کرده است.
مالکان باید در اواسط ژوئن از فراخوان مطلع شوند و تا حل این مشکل باید رانندگان از آینه ها برای دنده عقب استفاده کنند. نکته جالب درخصوص این فراخوان، اهمیت استفاده از دوربین عقب در خودروهای روز دنیاست، مشکلی که به یک بحران برای یکی از قدیمی ترین و بهترین خودروسازان جهان تبدیل شده است، ناخودآگاه با خواندن این مقاله ذهنمان به سمت محصولات داخلی و امکانات ایمنی و کیفیت آن ها می رود، اکنون که این مقاله را می خوانیم هنوز خیلی از محصولات تولید داخل شاید اصلاً دوربین دنده عقب به طور استاندارد نداشته باشند.
فورد لینکلن
source