مشخصات و کاتالوگ رسمی پارس نوا منتشر شد

کادیلا
کادیلا

مشخصات فنی و امکانات خودروی پارس نوا بر اساس کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی پارس‌خودرو رسماً اعلام شد.






این خودرو که در اصل نسخه بازطراحی‌شده و داخلی‌سازی‌شده تندر ۹۰ یا همان L90 فرانسوی به شمار می‌رود، با نام پروژه P90 در ایران آغاز به کار کرد. در ابتدا قرار بود این خودرو با نام کادیلا عرضه شود، اما در نهایت برند ایرانی «پارس نوا» برای آن انتخاب شد تا هویتی مستقل و بومی برای این سدان اقتصادی شکل بگیرد.

پارس نوا با همان پلتفرم آشنای تندر ۹۰ تولید شده اما حالا با تغییراتی در ظاهر، ارتقاء امکانات رفاهی و به‌روزرسانی مشخصات فنی، خود را برای رقابت در بازار امروز آماده کرده است. مدتی است نمونه‌های آزمایشی این خودرو در خیابان‌ها برای تست‌های فنی و کیفی تردد دارند، اما طبق اعلام رسمی پارس‌خودرو، این محصول به زودی وارد بازار می‌شود و به مرحله فروش خواهد رسید.

فرهاد میرزایی، معاون کیفیت شرکت پارس‌خودرو، با تأیید نهایی شدن الزامات کیفی و ایمنی پارس نوا اظهار داشت که این خودرو مراحل پایانی تولید انبوه را پشت سر گذاشته و به‌زودی در شبکه فروش قرار خواهد گرفت. به گفته او، این خودرو در سالن اختصاصی تولید محصولات رنو و با بهره‌گیری از تجهیزات دقیق و ساختار کیفی همان شریک پیشین فرانسوی تولید می‌شود و توانسته الزامات سخت‌گیرانه استانداردهای ۸۵گانه صنعت خودرو را به‌طور کامل رعایت کند.

مشخصات فنی و امکانات

پارس نوا به پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی چهار سیلندر مجهز است که حداکثر توان آن ۱۰۵ اسب بخار در دور ۵۷۵۰ و گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور ۳۷۵۰ است. این خودرو از گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. فرمان برقی، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و فنر پیچشی در عقب، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، به‌همراه رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی و تایرهای ۱۸۵/۶۵ R15 از جمله ویژگی‌های فنی آن به شمار می‌رود. ابعاد خودرو شامل طول ۴۲۳۰، عرض ۱۷۴۰، ارتفاع ۱۵۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۵۴۰ میلی‌متر است.

در کنار مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این سدان اقتصادی نیز ارتقاء یافته‌اند. سیستم‌های ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیرو EBD، ترمز کمکی BAS و کنترل پایداری ESC در کنار سامانه کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، فرمان D تایپ با کلیدهای کنترلی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک و چراغ‌های روشنایی در روز با قابلیت Auto Light از جمله تجهیزات آن هستند. مولتی‌مدیا و امکانات به‌روز دیگر نیز برای افزایش راحتی راننده و سرنشین در نظر گرفته شده است.

تعداد سیلندر ۴
حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی
حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور
حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور
استاندارد آلایندگی یورو ۵ با OBD
نوع گیربکس ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
نوع فرمان برقی
رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
تایر ۱۸۵/۶۵ R15
طول خودرو ۴۲۳۰ میلی‌متر
عرض خودرو ۱۷۴۰ میلی‌متر
ارتفاع خودرو ۱۵۳۰ میلی‌متر
فاصله دو محور ۲۵۴۰ میلی‌متر
وزن خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرم
سیستم روشنایی جلو چراغ‌های پروژکتوری به همراه سیستم روشنایی در روز (DRL) و Auto Light
سیستم هشدار دهنده هشدار کمربند ایمنی – باز بودن درب‌ها – سیستم TPMS
سیستم ترمز کمکی ABS + EBD + BAS + ESC
سیستم کنترل پایداری دارد (ESC)
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی دارد (HSA)
هشدار دهنده ترمز اضطراری دارد (ESS)
نوع فرمان D TYPE با کلیدهای کنترل روی فرمان

با اعلام رسمی مشخصات پارس نوا، به‌نظر می‌رسد این خودرو قرار است جای خالی تندر ۹۰ در بازار ایران را با طراحی مدرن‌تر و امکانات کامل‌تر پر کند و به یکی از گزینه‌های اصلی مشتریان در رده خودروهای سدان اقتصادی بدل شود.

پارس نوا

source

توسط blogcheck.ir