لوگو جدید رنجروور؛ تلاش برای هویت سازی یا انزوا؟

رنجروور اخیرا از نشان یا همان لوگو جدید خود رونمایی کرد. اتفاقی که گمانه زنی‌های مختلفی ایجاد کرده است. 






شرکت بریتانیایی JLR که تا پیش از این با نام جگوار لندرور شناخته می‌شد، مدت‌هاست مسیر تازه‌ای در هویت‌ سازی برندهای زیرمجموعه خود در پیش گرفته است. در این مسیر، برندهایی چون رنجروور، دیفندر و دیسکاوری قرار است هر یک به نام و هویت مستقلی در دنیای خودروهای لوکس تبدیل شوند. اما در تازه‌ترین حرکت، رنجروور لوگویی جدید معرفی کرده که استقبال از ظاهر آن، با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

یک لوگوی عجیب برای یک برند اصیل

در ایونت اخیر JLR با سرمایه‌گذاران، برای نخستین بار از لوگوی جدید رنجروور رونمایی شد. نمادی که دو حرف R را به‌شکل آینه‌ای و روی‌ هم جای داده و به هم متصل می‌کند، طرحی که ساده است اما در عین حال مورد انتقاد برخی علاقه‌مندان قرار گرفته است و آن را نسبت به هویت پرشکوه رنجروور “عجیب و حتی کمی غیرجدی” می‌دانند.

مدیران رنجروور در توضیح این لوگو اعلام کردند که نماد جدید قرار نیست جایگزین عبارت آشنای “RANGE ROVER” روی خودروها شود، بلکه به عنوان نشان کوچک‌تر و کاربردی‌تر در موقعیت‌هایی که امکان استفاده از نام کامل برند وجود ندارد مانند برچسب‌ها، الگوهای گرافیکی و مراسم تبلیغاتی به کار خواهد رفت.

سبکی لوکس الهام‌ گرفته از برندهای مد

همزمان با معرفی این لوگو، رنجروور یک الگوی گرافیکی جدید هم ارائه داده که به وضوح الهام‌ گرفته از طرح‌های کیف‌های لوکس برندهایی مانند Louis Vuitton و Goyard است. گمانه‌ زنی‌ها حاکی از آن است که این نقش‌ها در آینده نزدیک بر روی تودوزی خودروها یا لوازم جانبی رنجروور به کار گرفته شوند تا هویت جدید این برند را بیش از پیش برجسته کنند.

این تغییرات در رنجروور بی‌سابقه نیست چرا که بسیاری از خودروسازان لوکس در سال‌های اخیر به دنبال نوسازی هویت بصری خود رفته‌اند. ب ام و پنج سال پیش لوگوی جدیدی معرفی کرد که تنها در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود و اخیراً بنتلی و جگوار نیز به جمع تغییردهندگان لوگو پیوسته‌اند.

سالی مهم برای رنجروور

رنجروور
رنجروور

تمامی این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که رنجروور آماده عرضه اولین مدل تمام‌ الکتریکی پرچمدار خود است. به گفته JLR، هم‌اکنون بیش از ۶۰ هزار نفر برای خرید این شاسی‌ بلند لوکس ثبت‌ نام اولیه کرده‌اند. نکته جالب اینکه مدل الکتریکی رنجروور هم دقیقاً با همان استایل و لوگوی سنتی وارد بازار خواهد شد؛ بنابراین طرفداران نگرانی بابت حذف نام Range Rover از روی کاپوت نداشته باشند.

جمع‌ بندی

لوگوی جدید رنجروور شاید در نگاه نخست کمی عجیب یا حتی طنزآمیز به‌ نظر برسد، اما بخشی از روند جهانی برند سازی در صنعت خودروسازی است و نشانه‌ای از تلاش JLR برای بازسازی و متمایز کردن برند‌هایش در بازار جهانی است. باید دید این تغییرات چقدر مورد استقبال مشتریان وفادار این برند قرار خواهد گرفت.

source

توسط blogcheck.ir