فراری، مرسدس و سایر رقبا را پشت سر گذاشت اما حریف مک لارن ها نشد.

به گزارش خبرورزشی، نقشه های لکلرک نقش بر آب شد؛ نوریس مسابقه اصلی را هم مثل پول پوزیشن برد.

شارل لکلرک با لبخندی که نگرانی در پس آن نهفته بود، پس از کسب جایگاه دوم در تعیین خط مسابقهٔ اتریش، دربارهٔ عملکرد خود و تیمش صحبت کرده بود. پشت سر لاندو نوریس که با عملکردی درخشان پول پوزیشن را به دست آورد، لکلرک بهترین نتیجه ممکن برای فراری را به ثبت رساند، اگرچه این نتیجه برای او به اندازهٔ کافی رضایت‌بخش نبود. او با صداقت گفت: «من فقط زمانی خوشحال می‌شوم که نفر اول باشم، اما این نتیجه برای تیم فوق‌العاده است. ما سخت روی ماشین کار کردیم و عملکرد پایداری داشتیم؛ بیشتر از رقبا.»

با این حال، نگرانی اصلی لکلرک فاصلهٔ قابل توجه با نوریس و مک‌لارن بود؛ بیش از نیم ثانیه اختلاف در پیستی که زمان یک دور آن کمی بیش از یک دقیقه است. اختلافی که در دنیای فرمول یک تقریباً به معنای یک دنیا است. او گفت: «ما معمولاً در مسابقه بهتر از تعیین خط هستیم، اما الان فاصله خیلی زیاد است. بخشی از این اختلاف به دور بی‌نقص نوریس مربوط می‌شود، اما فکر می‌کنم اختلاف واقعی بین تیم‌ها حدود سه دهم و نیم تا چهار دهم ثانیه است.»

با وجود این برتری آشکار مک‌لارن، لکلرک موفق شد از اشتباه اسکار پیاستری در Q3 که به دلیل پرچم زرد ناشی از اسپین شدن پیر گسلی نتوانست دور خوبی ثبت کند، نهایت استفاده را ببرد. در نتیجه، پیاستری به ردهٔ سوم رضایت داد و کنار لوییس همیلتون که چهارم شد، مسابقه را آغاز کرد.

برای همیلتون، این بهترین تعیین خط از زمان پیوستن به فراری بود. او با رضایت گفت: «این بهترین شنبه فصل برای من بود. حالا باید ببینیم در مسابقه با این آپدیت‌ها چقدر رقابتی خواهیم بود. از تمام بچه‌های مارانلو ممنونم؛ این همان چیزی بود که مدت‌ها دنبالش بودم. حالا داریم پیشرفتی را که قبلاً هم درباره‌اش صحبت می‌کردم، می‌بینیم. مسیر کند است اما کاملاً درست پیش می‌رود.»

فرد واسور، رئیس تیم فراری نیز تأکید کرد که این موفقیت تنها به خاطر به‌روزرسانی‌ها نیست و اجرای بی‌نقص تیم در تعیین خط نقش مهمی داشته است. او گفت: «ما کارمان را عالی انجام دادیم. نباید نگران سایش لاستیک‌ها باشیم، چون این پیست امکان سبقت زیادی دارد. باید در قطار DRS بمانیم، چون اینجا DRS می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.»

با وجود فاصله قابل توجه با مک‌لارن‌ها، لکلرک مصمم بود برای کسب یک نتیجهٔ بزرگ بجنگد. او گفت: «من ایمان دارم. فاصله زیاد است اما ما آنجا هستیم. بین دو مک‌لارن استارت می‌زنیم و باید آن‌ها را تحت فشار بگذاریم و وادارشان کنیم اشتباه کنند.»

لکلرک به دنبال لبخندی بود که دیگر هیچ سایه‌ای از نگرانی بر آن ننشیند اما نتیجه این بار هم به نفع مک لارن ها رقم خورد.

مک لارن ها مسابقه را هم مثل پول پوزیشن بردند.

تنها بک تفاوت؛ در پول پوزیشن، نوریس اول شد، لکلرک دوم، پیاستری سوم و همیلتون چهارم اما در مسابقه اصلی، نوریس و پیاستری اول و دوم شدند و لکلرک و همیلتون در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

در همین زمینه؛ قهرمان جهان با مرسدس تصادف کرد

source

توسط blogcheck.ir