شیائومی YU7 رکورد زد؛ ۲۰۰ هزار ثبت سفارش تنها در ۳ دقیقه!

شیائومی YU7
شیائومی YU7

شیائومی YU7 جدیدترین محصول این برند چینی است که تنها در ۳ دقیقه توانست رکورد ۲۰۰ هزار سفارش را از آن خود کند. 






کراس‌اوور برقی جدید شیائومی YU7 نام داشته که چند روز قبل توسط این برند چینی رونمایی شد. اما موردی که در مورد این خودرو همگان را شگفت زده کرد ثبت سفارشی بود که تنها چند دقیقه پس از رونمایی عمومی در چین، بیش از ۲۰۰ هزار رزرو ثبت کرد.

شیائومی YU7 رقیبی برای تسلا مدل Y

تسلا مدل Y امروزه به معیار اصلی شاسی‌بلندهای برقی بازار خودروهای برقی جهان بدل شده است. در واقع مدل Y یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بود و حتی از بسیاری از خودروهای بنزینی نیز پیشی گرفت.

طبیعی است که هر صدرنشینی، دیر یا زود با رقیبی جدی روبرو خواهد شد. حال یکی از جدیدترین و غیرمنتظره‌ترین رقبا را یک بازیگر فناوری از چین معرفی کرده: شیائومی.

شیائومی که بیشتر با تلفن‌های هوشمند خود شناخته می‌شود، اینک با سرعت جای پای خود را در بازار خودروهای برقی محکم می‌کند. پس از آغاز موفقیت‌آمیز و البته پرحاشیه با سدان SU7 که در چین از تسلا مدل ۳ پیشی گرفت و در پیست نوربرگ‌رینگ حتی از ریماک نورا سریع‌تر ظاهر شد، شیائومی حالا خریداران کراس‌اوور را هدف گرفته و YU7 را معرفی کرده است. 

قدرت‌نمایی YU7 مقابل تسلا مدل Y

YU7 نخستین شاسی‌بلند برقی شیائومی بوده و روی کاغذ، حمله‌ای با تمام قوا به مدل Y تسلا محسوب می‌شود. این خودرو کمی بزرگ‌تر و با فاصله محوری و عرض بیشتر نسبت به تسلا، ظاهری قدرتمندتر روی جاده دارد. همانند سدان SU7، سه تیپ استاندارد، پرو و مکس با دو گزینه تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. 

شتابگیری نسخه مکس خیره‌کننده است، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۲۳ ثانیه طی کرده در حالی که مدل Y لانگ رنج این عدد را در ۴.۳ ثانیه ثبت می‌کند. ظرفیت باتری دیگر برتری YU7 است. در مدل مکس تا ۱۰۱.۷ کیلووات ساعت با برد ادعایی ۸۳۵ کیلومتر، بسیار بیشتر از حداکثر برد اعلامی مدل Y در چین (۷۲۰ کیلومتر) است. 

همچنین YU7 از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد، در حالی که تسلا ساختار ۴۰۰ ولتی دارد. این به معنای شارژ سریع‌تر و راندمان بهتر است.

۲۰۰ هزار سفارش تنها در ۳ دقیقه!

در یک بازار رقابتی، نبرد قیمت اجتناب ناپذیر است. قیمت پایه YU7 از ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ یوان (حدود ۳۵ هزار و ۳۶۰ دلار) شروع می‌شود که تقریباً ۱۰ هزار یوان (۱۴۰۰ دلار) کمتر از پایه مدل Y تسلا است.

حتی نسخه مکس YU7 هم از نسخه فول مدل Y ارزان‌تر است. شیائومی برای خریداران اولیه آفر هایی تا سقف ۶۶ هزار یوان (حدود ۹۲۰۰ دلار) در نظر گرفته و همین سیاست نیز نتیجه داشت! تنها سه دقیقه پس از بازگشایی سفارشات، بیش از ۲۰۰ هزار ثبت نام به ثبت رسید.

تحویل خودروها برای سفارش‌های اولیه بین ۱ تا ۵ هفته زمان خواهد برد و شیائومی به دارندگان سفارش SU7 هم امکان تغییر به YU7 تا پایان ژوئن را داده است. حالا که تسلا با دشواری‌های فروش در اروپا و برخی بازارها مواجه است، به روشنی پیداست که شیائومی مسیر موفقیت را به‌خوبی آغاز کرده البته اگر حواشی را کمتر کند. 

source

توسط blogcheck.ir