سوءاستفاده بابک زنجانی از قتل دردناک یک دختر جوان/ چرا زنجانی اهلیت خرید سایپا را ندارد؟

سوءاستفاده بابک زنجانی
سوءاستفاده بابک زنجانی

آخرین توییت مالک هولدینگ دات وان نشان می دهد که «ماه زیر ابر نمی ماند» و دست کسی که از هر فرصتی به نفع خود سوءاستفاده می کند بالاخره رو خواهد شد؛ مانند سوءاستفاده بابک زنجانی از یک قتل دردناک. ایران در شوک و دات وان در پی تبلیغات، موردی که به وضوح بیان می کند که چرا زنجانی اهلیت خرید سایپا را ندارد.






به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کشته شدن یک دختر ۲۴ ساله توسط یک راننده به بهانه سرقت یا هر دلیل دیگری، دل تمام ایران را به درد آورده است. دردی که به نظر تمامی ندارد و باید متولیان و مسئولان از تمام سطوح برای مهار آن فکر و چاره اساسی تدبیر کنند.

این‌که چند روز بعد از انتشار گسترده آگهی گم شدن یک دختر، خبر کشته شدن او منتشر شود، به اندازه کافی دردناک است. فاجعه ای که دل هر خانواده را می لرزاند و یک ایران را داغ‌دار می کند. داغی که مانند حادثه انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس، تلفات انسانی ناشی از تصادفات، آلودگی هوا از بین نمی رود و از خانواده ای به خانواده دیگر منتقل می شود. مسئله ای که همیشه مردم را در نگرانی، دلواپسی و اندوه نگه می دارد.

در این میان، هر کسی به زغم خود سعی می کند آبی بر آتش این غم و اندوه بریزد، اما هستند افرادی که فکر می کنند بهترین زمان را برای تبلیغ و برندینگ خود استفاده کرده اند.

یکی از این افراد بابک زنجانی است که هنوز در اصل و منشاء سرمایه و دارایی‌اش دنیایی از تیرگی وجود دارد. هنوز در خصوص پرونده اش شفاف سازی نشده است. هنوز کسی به درستی نمی داند که چگونه یک ابَرمتهم و ابَرمفسد اقتصادی که به تمام مردم ظلم کرده است، دوباره به عنوان یک بازیگر بزرگ در صنعت حمل و نقل ظهور می کند. این مسئله به قدری پیچیده است که چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس، علی خضریان، این حضور را این گونه مطرح می کند: «جناب آقای پزشکیان و آقای محسنی اژه‌ای فردی [بابک زنجانی] که تا چند وقت قبل زیر چوبه دار بود، چه شد که امروز پیمان‌کار وزارت راه و شهرسازی شده است؟ لطفاً پیگیری بفرمایید.»

این فرد همچنین به عنوان یکی از خریداران اصلی سایپا مطرح و حاشیه های زیادی نیز به وجود آورده است. با این حال درست در شرایطی که مردم داغ‌دار و متحیر از قتل یک دختر جوان هستند، این فرد به دنبال برندینگ و مطرح کردن خود با سوء استفاده از وضعیت موجود است.

زنجانی در آخرین توییت خود نوشته است: «در خصوص قتل یک بانو در خودرو مسافرکش غیرمجاز شخصی، که نتیجه و عدم نظارت بر سرویس های عمومی  و رفتاری است شاهد پیامدهای این چنین هستیم.»

وی در ادامه با طرح موضوع، سریع سراغ برندینگ خود رفته و نوشته است: «چرا تاکسی‌ های دات‌وان مؤثر خواهد بود؟

  1. استخدام رانندگان خانم و‌ آقا و نظارت رفتاری بر آن‌ها با لباس های متحدالشکل و درجه بندی‌شده
  2. دوربین های ثبت وقایع در تاکسی های دات‌وان
  3. مونیتور و رصد تاکسی ها از ستاد دات وان مبنی بر امنیت و کنترل سرعت و کنترل کیفیت
  4. پذیرایی و رعایت شأن مسافر
  5. ارزان بودن هزینه سرویس در رقابت
  6. اینترنت رایگان
  7. عدم آلودگی صوتی و هوا به دلیل برقی بودن
  8. کنترل بر قیمت ها و رفتاری و جامعه شناسی
  9. کنترل بر معاینات فنی

وجود ایجاد چنین شرکت هایی برای آسایش و امنیت جامعه بزرگ  ایرانی ضروری است تا شاهد این‌گونه پیامدهای ناگوار برای خانواده‌ها نباشیم و اعتماد و آرامش را افزایش دهیم.

به زودی رونمایی خواهیم کرد…»

این نوع تبلیغات را باید سخفیف ترین و بی شرمانه ترین نوع تبلیغ و همچنین روشی برای انحراف افکار عمومی دانست. در واقع اگر نظارت درستی بود امثال او به سرمایه های ملی دست درازی نمی کردند و با تکیه بر همین سرمایه ها نیز داغ مردم را تازه تر نمی کردند. با این تفاسیر و نحوه نگاه او به موضوعات حساس جامعه، آیا این فرد اهلیت خرید سایپا را دارد؟ آیا اصلاً آینده و اقتصاد این صنعت برای او اهمیت دارد؟ آیا چنین فردی واقعاً قابل اعتماد است؟

source

توسط blogcheck.ir