به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
شرکت ایران خودرو که بعد از افزایش سرمایه 751 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، قادر به خروج از زیان شده، برنامههای مربوط به روند سودآوری را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، “خودرو” در خصوص مهلت اعطا شده جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت تا پایان تیر و الزام به انتشار گزارش اقدامات انجام شده در مقاطع سه ماهه با توجه به افزایش سرمایه و خروج از زیان، برنامهها در خصوص روند سودآوری را اعلام کرد.
۱. اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات: اقدامات انجام شده در این خصوص شامل مکاتبه با معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت و سازمان حمایت به منظور به روز رسانی قیمت محصولات و اخذ افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی بر اساس اطلاعات واقعی فروردین، پیگیریهای حقوقی شرکت از طریق مکاتبه با معاون دادستان در حقوق عامه، مدیر کل سازمان بازرسی و مکاتبات با مقامات ذی صلاح قانونی و قضایی به منظور تحقق به روز رسانی قیمت محصولات متناسب با شرایط بازار بطور جد در حال پیگیری است.
۲. ورود خودروهای جدید و توسعه محصولات:
– طراحی و توسعه خودرو پژو ۲۰۷ فیس لیفت با استایل داخلی و خارجی جدید با ساخت داخل بالا و بهرهگیری از گیربکس جدید DCT
– طراحی و توسعه خودرو تارا فیس لیفت با استایل داخلی و خارجی جدید با ساخت داخل بالا و قوای محرکه جدید
– مذاکرات با شرکتهای هاوال و هونگچی و بی وای دی جهت انعقاد قرارداد تولید
۳. مجوز پذیرش و عرضه محصولات در بورس کالا
– پذیرش و عرضه خودرو آریسان در بورس کالا از اسفند سال ۱۴۰۳
– پیگیری فرایند عرضه مجدد خودروهای پذیرش شده در سال ۱۴۰۱( هایما، ۲۰۷، دنا و تارا)
– پیگیری اخذ مجوز جهت پذیرش و عرضه دیگر محصولات در بورس کالا( سورن، رانا و ری را)
۴. ساماندهی سهام و املاک شرکتهای گروه
– تشکیل کمیته عالی ساماندهی شرکتهای مازاد و غیر مولد با حضور مدیران ارشد شرکت و اعضای هیئت مدیره در راستای اجرای طرح تحول شرکتهای تابعه و افزایش بهرهوری و تعیین تکلیف شرکتهای مازاد و غیر مولد گروه از طریق واگذاری، ادغام و یا انحلال شرکتهای فوق
– واگذاری املاک مازاد گروه
– واگذاری سهام تودلی شرکتهای گروه
– واگذاری سهام تودلی( چرخهای) طبق مفاد قانون برنامه هفتم پیشرفت و مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل مالکیت شرکتی شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس در حال انجام است. در اجرای این فرایند تاکنون آگهی شناسایی متقاضیان منتشر شده است.
۵. اصلاح و ساختار هزینه ها
پروژههای بهینهسازی قیمت شامل:
– جاریسازی فرایند قیمت گذاری فروش محصولات تولیدی
– پیاده سازی فرایند قیمت هدف محصولات
– هدف گذاری قیمت خرید و تامین
– خودکفایی همراه با کاهش قیمت قطعات و مجموعهها
– استانداردسازی قطعات( حذف واریانتهای موازی)
– احیای بازار از دست رفته خدمات پس از فروش
– اجرای پروژههای مدیریت هزینه در سطح گروه
کاهش سرانه هزینههای مالی و تنوع بخشی به روشهای تامین مالی
انتهای پیام
source