آلپاین رقیب فراری خواهد شد؛ سال ۲۰۲۸ و رقیبی سرسخت برای SF90

آلپاین یکی از شناخته شده‌ترین برندهای خودروسازی در دنیاست که اعلام کرده خودروی جدیدش در سال ۲۰۲۸ برای رقابت با فراری عرضه SF90 خواهد شد.






در دنیای خودروهای سوپراسپرت، رقابت سازندگان نامدار برای اوج گیری قدرت و هیجان بی پایان است. این بار آلپاین، برند اصیل فرانسوی و زیر شاخه اسپرت ساز گروه رنو، با اعلام یک خبر هیجان‌انگیز در صدر اخبار قرار گرفت: ابر خودرویی پرقدرت با موتور شش سیلندر توربوشارژ و فناوری هیبریدی، آن هم با توان فوق العاده بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار که قرار است در سال ۲۰۲۸ روانه بازار شود و مستقیما مقابل فراری SF90 بایستد.

پیشتر این هیولای جدید را در قالب کانسپت آلپنگلو دیده بودیم؛ خودرویی مفهومی که نه تنها سبک طراحی آینده آلپاین را به نمایش گذاشت، بلکه نشان داد این برند راه خود را فراتر از برقی شدن کامل دانسته و همچنان به ساخت یک موتور احتراق داخلی پایبند است؛ ارزشی که بسیاری از برندهای معتبر جهانی در حال ترک آن هستند.

همزمان با پایان تولید مدل معروف A110 با موتور بنزینی و حرکت غالب محصولات آلپاین به سمت برقی شدن، این برند تصمیم گرفت برای ساخت سوپراسپرت جدیدش دوباره به دنیای موتورهای V6 بازگشته و دو موتور برقی قدرتمند را بر محور جلو قرار دهد تا علاوه بر چرخ‌های عقب، محور جلو هم نیرویی مستقل و هدایت پذیر داشته باشد. ترکیبی که نه تنها قدرتی سرسام آور تولید می‌کند، بلکه کنترل هر چرخ به صورت جداگانه را هم ممکن ساخته تا هندلینگ و پایداری خودرو به اوج برسد.

توسعه این خودرو تماما در دپارتمان Hypertech Alpine در نزدیکی پاریس و با تکیه بر سال‌ها تجربه در مسابقات فرمول یک انجام خواهد شد. هدف گذاری مهندسان آلپاین برای وزن کمتر از ۱۶۰۰ کیلوگرم نشان دهنده این است که آلپاین به خوبی می‌داند چطور قدرت و چابکی را همزمان از خود نشان دهد.

شباهت‌هایی میان این پروژه و حرکت فراری با مدل هیبریدی مشهور خود دیده می‌شود، اما تفاوت‌های چشمگیری هم وجود دارد. آلپاین در انتخاب موتورهای برقی خود برخلاف فراری، مسیر خاص و داخلی را طی خواهد کرد تا به نتایجی منحصر به فرد برسد.

نکته جالب دیگر اینکه نسخه مفهومی این خودرو با موتور V6 هیدروژنی معرفی شد. همین موضوع آینده روشنی را برای ادامه حیات خودرو پس از سخت‌گیری‌های زیست محیطی سال ۲۰۳۵ رقم می‌زند، چراکه استفاده از سوخت هیدروژن می‌تواند بار دیگر راهی تازه برای بقای این سوپراسپرت باز کند.

از همه این‌ها که بگذریم، قیمت بالای ۲۰۰ هزار یورویی برای این خودرو حکایت از پروژه‌ای خاص و تولید محدود دارد؛ محصولی اشرافی که نه فقط نماد قدرت و فناوری، بلکه ویترین نوآوری‌های آلپاین و گروه رنو خواهد بود.

در نهایت، آلپاین با این پروژه تنها به دنبال ساخت یک سوپراسپرت دیگر نیست، بلکه تلاش دارد با ترکیب شیرین دنیای مسابقات و جاده پیوندی که سال‌ها دست نیافتنی بوده را عملی کرده و جهان خودروهای اسپرت را دگرگون سازد. این چنین است که رویاهای سرعت و فناوری، رنگ حقیقت به خود می‌گیرند.

source

توسط blogcheck.ir