اپل در سال 2026 با آیفون 17e قصد دارد سهم بیشتری از بازار میان‌رده‌ها بگیرد؛ هرچند هنوز هم قیمتش پایین نیست.


realme

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، با وجود واکنش‌های ضد و نقیض نسبت به مدل آیفون 16e، اپل تصمیم گرفته است نسخه جدیدتری از این سری با نام آیفون 17e را در سال 2026 روانه بازار کند. این مدل بخشی از استراتژی جدید اپل است که هدفش عرضه گوشی ارزان‌تر در نیمه اول سال و مقابله با برندهایی مثل Samsung است.

البته آیفون 17e از نظر سخت‌افزار تفاوت بزرگی ندارد، اما می‌تواند فروش اپل را در فصل‌هایی که معمولا رکود دارند بالا ببرد و سهم بیشتری از بازار میان‌رده‌های پرسود را که برندهایی مثل Xiaomi و Oppo در آن پیشتاز هستند به دست آورد.

زمانی که آیفون 16e معرفی شد، خیلی‌ها اصلا متوجه نشدند چرا باید چنین گوشی‌ای وجود داشته باشد. از نظر اپل، این مدل یک گزینه ارزان‌قیمت محسوب می‌شد، ولی در مقایسه با سایر برندها، قیمت آن اصلا پایین نبود.

با توجه به امکاناتی که ارائه می‌داد، خیلی‌ها آن را نوعی سوء‌استفاده از اعتبار برند دانستند. با این حال، باز هم تبلیغات گسترده اپل کار خودش را کرد. حالا هم طبق گفته تحلیلگر معروف، مینگ-چی کو، اپل همچنان طبق برنامه پیش می‌رود و آیفون 17e در سال 2026 عرضه خواهد شد.

به گفته کو، آیفون 17e بخشی از استراتژی بازاریابی جدید اپل است. معمولا اپل هر سال یک مدل آیفون معرفی می‌کند، اما فاصله بین دو عرضه به رقبایی مثل Samsung فرصت می‌دهد تا بازار را با مدل‌های مختلف خود پر کنند. حالا اپل می‌خواهد با معرفی آیفون در نیمه اول سال، این فاصله را کمتر کند.

آمار فروش هم این تصمیم را تأیید می‌کند. مثلا عرضه آیفون 16e باعث شد فروش آیفون در سه‌ماهه اول 2025 نسبت به مدت مشابه سال 2024 رشد کند.

این موضوع در شرایطی اهمیت دارد که Samsung معمولا در همین بازه زمانی با معرفی گوشی‌های پرچمدارش مثل Galaxy S25 تیتر خبرها را به خودش اختصاص می‌دهد. بنابراین اگر اپل بتواند کمی از توجه بازار را از Samsung بگیرد، منطقی است که از این فرصت استفاده کند.

فراموش نکنیم که هرچند گوشی‌های پرچمدار همیشه بیشتر دیده می‌شوند، اما بیشترین فروش و درآمد در دنیای موبایل از مدل‌های میان‌رده و اقتصادی به‌دست می‌آید.

چون این گوشی‌ها با قیمت پایین‌تر، مخاطب بیشتری دارند و به همین دلیل فروش بالاتری هم دارند. از طرفی، چون تکنولوژی به‌کار رفته در این گوشی‌ها بیشتر جا افتاده و ارزان‌تر است، حاشیه سود آن‌ها هم بیشتر خواهد بود.

در واقع شرکت‌ها معمولا فناوری‌هایی که اول در پرچمدارها استفاده می‌شود را به مرور به مدل‌های اقتصادی هم می‌آورند؛ قابلیت‌هایی مثل حسگر اثر انگشت، تشخیص چهره، نرخ نوسازی بالا و دوربین‌های بهتر. برندهای چینی مثل Xiaomi، Oppo و Vivo دقیقا با همین روش توانستند بازار را در اختیار بگیرند.

این برندها کارشان را با گوشی‌های ارزان شروع کردند، اما حالا به سطحی رسیده‌اند که در کنار اپل و Samsung رقابت می‌کنند.

source

توسط blogcheck.ir