پارس ساتر رکورددار شکایت در بین واردکنندگان ؛ تحویل اشکودا لوآپشن مشکل ساز شد

شرکت پارس ساتر هوشمند به دلیل تحویل اشکوداهای وارداتی با سطح آپشن بسیار پایین، بیشترین شکایت مشتریان را در میان شرکت های واردکننده خودرو به خود اختصاص داد.
واردات خودرو به کشور علاوه بر مثبت و سازنده بودنش حواشی زیادی را نیز به همراه داشت. از مهمترین مشکلاتی که برای شرکتها و مردم به وجود آمد افزایش قیمت نهایی خودروها در زمان تحویل و همچنین عدم در اختیار گذاشتن خودرو با سطح آپشن اعلام شده به مشتریان بود.
در مورد افزایش قیمت نمیتوان نظر قطعی داد و مقصر اصلی را پیدا کرد؛ اما ایراد تحویل خودرو با سطح آپشن کم صددرصد مربوط به شرکت واردکننده است؛ زیرا دولت، دیگر سازمانها و وزارتخانههای مرتبط، هیچ دخالتی در سفارشگذاری ندارند و مسئولیت این قضیه تماماً برعهده شرکت عرضهکننده خودرو است.
اولین شرکت متخلف

یکی از پیشروترین شرکتها در امر تحویل خودرو با آپشن کم آمیتیس خودرو بود که نیسان سیلفی های خود را با سطح آپشن بالا به مشتریانش معرفی کرد؛ اما در نهایت خودرویی به آنها تحویل داد که حتا از ابتداییترین امکانات مانند کروز کنترل معمولی نیز بهرهمند نبودند.
این شرکت از تورمی بودن بازار خودرو در زمان تحویل نیسان سیلفی به مشتریان سو استفاده کرد؛ زیرا خودروهای وارداتی در آن زمان سود خوبی برای خریدار سامانهای به همراه داشتند و تحویلگیرندگان نیز اکثراً نسبت به کم آپشن بودن خودروهایشان اعتراض نمیکردند.
شکایت از پارس ساتر هوشمند به چه دلیل است؟

در ادامه تحویل خودروی بی آپشن با قیمت فول آپشن، شرکت پارس ساتر هوشمند نیز از شرکت آمیتیس گستر نگاه پیشگام، الگوبرداری کرد و تصمیم گرفت تا اشکودا کاروک و اکتاویا را با امکانات کمتر نسبت به کاتالوگ اولیه به دست خریداران برساند. این شرکت نهتنها خودروهایی با سطح آپشن پایینتر را برای تحویل به خریدار سفارشگذاری کرد؛ بلکه حتا افزایش قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیونی را نیز برای آنها در نظر گرفت و موفق به اخذ این مبلغ از آنها شد.
پارس ساتر هوشمند اما برخلاف نامش در این نقطه هوشمندانه عمل نکرد و پیشبینی درستی نداشت؛ زیرا این روزها بازار خودرو کاملاً کاهشی است و خریداران دیگر بهمانند سابق با عطش و حواسپرتی زیاد، خودروهایشان را از شرکتها تحویل نمیگیرند.
به همین دلیل ویدیوها و اعتراضات زیادی از سوی مشتریان پارس ساتر هوشمند در فضای مجازی منتشر شد که نشان میدهد اشکودا اکتاویا برخلاف کاتالوگ ارائه شده از سوی شرکت، مجهز به هیچ یک از آپشنهای کروز کنترل تطبیقی، صندلی برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، شارژر وایرلس، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، هشدار تصادف از جلو، رادار بین خطوط، کنسول وسط ردیف عقب، هدآپ، آیینه تاشو، کلاستر دیجیتال و… نیست.
البته بهتر است بدانید که پارس ساتر هوشمند بلافاصله پس از نهاییشدن تحویل خودرو با امکانات کم، کاتالوگ جدیدی را منتشر کرد تا مشتریان مطابق با آن، خودروهایشان را بررسی کنند و متوجه این حجم از لو آپشن بودن آنها نشوند.
لازم به ذکر است که حذفشدن امکانات رفاهیای مانند کنسول وسط و آیینه تاشو امنیت مسافران و راننده را به خطر نمیاندازد؛ اما خریدار به امید مجهز بودن خودرواش به آپشنهایی نظیر رادار بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری و… نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا خودروی امنی سوار شود و جان خود و مسافرانش را کمتر در معرض خطر قرار دهد.
بهاینترتیب باید گفت که رکود بازار خودرو و هوشیاری مشتریان موجب شد تا ترفند شرکتهایی مانند پارس ساتر هوشمند عیان شود و این سوال به وجود بیاید که دقیقاً از سوی دستگاههای مرتبط چه نظارتی بر تحویل خودرو به خریداران وجود دارد و نتیجه پیگیریهای مردم چه خواهد شد؟
توجه داشته باشید که وجود اختلاف آپشن میان نسخه معرفی شده و نسخه تحویلی تا حدی قابلقبول است؛ اما نه بهاندازهای که خودرو امکانات مهم ایمنی مانند ترمز اضطراری، هشدار تصادف از جلو و رادار بین خطوط را دارا نباشد و از طرفی دیگر گرانتر نیز برای خریدار تمام شود.
باید دید در ادامه شرکت پارس ساتر هوشمند چه جوابی به مشتریان شاکیاش خواهد داد و دستگاههای نظارتی نیز چه جریمهای برای متخلفان در نظر خواهند گرفت.
ایران روور پارس ساتر هوشمند
source