به گزارش بازیگر 360 ، علی سرتیپی، تهیهکننده باسابقه سینمای ایران و مدیرعامل پلتفرم نمایش آنلاین فیلمنت، به تشریح آخرین وضعیت اکران آنلاین فیلمها و سریالهای این پلتفرم و همچنین اکرانهای نوروزی سینماها پرداخت.
سرتیپی در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به استقبال مخاطبان از اکران آنلاین فیلم سینمایی «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، این تجربه را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: «اکران آنلاین این فیلم حتی از زمان حضور آن در سینماها نیز با استقبال بیشتری روبرو شد. خوشبختانه مردم در ایام ماه مبارک رمضان استقبال بسیار خوبی از «آغوش باز» داشتند و به تماشای آن نشستند.»
وی در ادامه خبر از پخش قریبالوقوع سریال کمدی جدید با حضور رضا عطاران از پلتفرم فیلمنت داد و عنوان کرد: «به زودی سریال کمدی «اجل معلق» با نقشآفرینی رضا عطاران از فیلمنت پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی عادل تبریزی و تهیهکنندگی ابراهیم عامریان تولید شده و در کنار آقای عطاران، بازیگرانی چون عباس جمشیدیفر نیز حضور دارند. فیلمنامه این سریال کمدی را حمزه صالحی به نگارش درآورده که پیش از این نویسندگی فیلمهای پرفروشی همچون «تگزاس»، «دینامیت»، «انفرادی» و «بخارست» را برعهده داشته است.»
تهیهکننده فیلم «طلا» در بخش دیگری از این گفتوگو به ارزیابی اکران نوروزی سینماها پرداخت و گفت: «اکران نوروزی امسال در مجموع خوب بود و خوشبختانه ما شاهد حضور فیلمهایی با ژانرهای مختلف بودیم که همگی توانستند فروش نسبتاً خوبی را تجربه کنند. امیدوارم این روند مثبت در طول سال نیز ادامه پیدا کند و سینماها همچنان رونق داشته باشند.»
سرتیپی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اکران و فروش خوب فیلمها در ژانرهای متنوع در سال جاری، اظهار امیدواری کرد و گفت: «به نظر من امسال فیلمهای اجتماعی خوبی در نوبت اکران قرار دارند و میتوانیم شاهد فروش قابل توجه این آثار در سینماها باشیم.»
وی همچنین به نقش مهم تبلیغات، به ویژه در فضای مجازی، بر فروش فیلمها اشاره کرد و یادآور شد: «فضای مجازی در تبلیغات آثار سینمایی نقش بسیار پررنگی ایفا میکند و به دلایلی، این تأثیرگذاری از سال گذشته تاکنون افزایش چشمگیری داشته است.»
مدیرعامل شرکت فیلمیران در پاسخ به این موضوع که پخشکنندهها در شرایط فعلی باید به دنبال کمپینهای تبلیغاتی متنوع باشند، توضیح داد: «متأسفانه هزینههای کمپینهای تبلیغاتی به شدت افزایش یافته است و از طرف دیگر، میزان فروش برخی آثار آنچنان بالا نیست که بتواند این هزینهها را پوشش دهد. مسلماً ایدههای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اما گاهی اوقات تناسبی بین میزان فروش فیلم و هزینه تبلیغات وجود ندارد و همین مسئله کار را برای تبلیغکنندگان دشوار میکند.»
در پایان این گفتوگو، علی سرتیپی به آخرین وضعیت اکران فیلم «رکسانا» ساخته پرویز شهبازی پرداخت و گفت: «هنوز زمان قطعی برای اکران فیلم «رکسانا» مشخص نشده و متأسفانه پروانه نمایش این فیلم نیز تاکنون صادر نشده است.»
فیلم سینمایی «رکسانا» که در سال گذشته قرار بود به اکران عمومی برسد، به دلیل آنچه دستاندرکاران فیلم «ممیزی و اصلاحات زیاد» عنوان کردند، از اکران بازماند. این فیلم در ششمین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر در یک سانس ویژه برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد، اما سرنوشت اکران عمومی آن همچنان نامشخص است.
source