به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
یک ماه بعد از واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی سهامدار، استراتژیها و برنامههای گروه جدید برای ارتقای کیفیت محصولات از سوی حسن قرهئی قائم مقام مدیرعامل اعلام شد.
۱. کنارگذاشتن پلتفرمهای قدیمی: یکی از نخستین گامهای گروه مدیریتی جدید، کنار گذاشتن پلتفرمهای قدیمی مانند P100 و P700 است.
۲. ارتقای پلتفرم تارا و ریرا: پلتفرمی که “ری را” روی آن تولید شده ارتقاء مییابد. 16 ایراد محصولات تارا، دنا بویژه “ریرا” شناسایی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.
۳. ارتقای محصولات کلاس C ایران خودرو: محصولات ایران خودرو همواره در کلاس C از رقبا جلوتر بودند و لیدری بازار در این بخش در دستور کار است. عرضه محصولات کلاس C ایران خودرو در ابعاد بزرگتر در اندازه خودروی کرولا یکی از اهداف مدیریت جدید است.
۴. تمرکز بر تولید خودروهای هیبرید: تولید خودروهای هیبریدی از برنامههای مهم مدیریت جدید است. در قدم اول بازنگری در پروژه تارای هیبرید به منظور تغییر ظاهری مطلوب و ارتقای کیفیت در دستور کار قرار دارد. خودروهای هیبریدی از ترکیب دو یا چند منبع قدرت مانند برق و بنزین برای حرکت استفاده میکنند که به کاهش مصرف سوخت، آلودگی کمتر و بهبود کارایی خودرو کمک میکند.
۵. استانداردهای سختگیرانه در تأمین قطعات: علاوه بر تغییر و تحول در حوزه پلتفرمها، استانداردهای جدید و سختگیرانهای برای تأمین قطعات مورد نیاز ایران خودرو اتخاذ شده است از جمله فعالشدن تیم اقدام سریع در واحد کیفیت که قرار است با هدف ارتقای کیفی محصولات، نظارت و بررسی دقیقتری در فرآیند تأمین قطعات داشته باشد.
۶. نظارت بر خرید قطعات خارجی: مدیریت جدید بر خریدهای خارجی نظارتهای بیشتری خواهد داشت و با ارتقای ضمانت قطعات خریداری شده به دنبال تولید محصولات با کیفیتتر است.
۷. ارتقاء و استانداردسازی موتور: جلوگیری از پراکندگی پلتفرمهای موتوری و به زبان سادهتر ارتقا و استانداردسازی موتور از دیگر برنامههای مدیریت جدید برای ارتقای کیفیت خودروها است.
۸. تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت: قدم اول مدیریت جدید ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات، تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت این شرکت که در دوره مدیریت دولتی، زیر مجموعه یکی از قائم مقامهای ایران خودرو بود اما مدیریت جدید از بخش خصوصی به واسطه اهمیت بالایی که برای تولید محصولات با کیفیت قائل است، واحد تضمین کیفیت را به عنوان یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه مدیرعامل تعریف کرده است. بر این اساس واحد تضمین کیفیت به عنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری خواهد داشت.
۹. انتقال واحد بازرسی پیش از تحویل به واحد کیفیت: مدیریت جدید بخش بازرسی پیش از تحویل را از واحد فروش به واحد کیفیت انتقال داده و پس از این ملاک تحویل محصولات به مشتریان کیفیت خواهد بود.
۱۰. آغاز همکاری با یک شریک معتبر بینالمللی: مدیریت جدید ایران خودرو در نظر دارد سال آینده همکاری با شریک خارجی معتبر را آغاز کند تا علاوه بر ارتقای برندینگ ایران خودرو زمینه تولید محصولی با کیفیت در داخل این شرکت را فراهم آورد. چرا که شریک خارجی فعلی ایران خودرو حتی در مقایسه با سایر تولیدکنندگان داخلی از اعتبار و قدرت چندانی برخوردار نیست.
10 فرمان یا گام جدید مدیریت ایران خودرو در صورت اجراییشدن یک معنا بیشتر ندارد. ارتقای کیفیت محصولات که منجر به رضایت مصرفکنندگان و احیای نام ایرانخودرو خواهد شد.
انتهای پیام
source