میم‌ کوین جلی مای جلی (Jelly-My-Jelly)، در ماه ژانویه (دی)، با نماد JELLYJELLY در بلاکچین سولانا راه‌اندازی شد. با وجود کاهش قیمت این دارایی از سقف تاریخی خود، تعداد ثبت‌نام‌ها در اپلیکیشن آن (JellyJelly) افزایش چشمگیری داشته و جامعه‌ قدرتمندی حول محور آن شکل گرفته است.

به گزارش میهن بلاکچین، این موضوع را اکرام مگدن اسماعیل (Iqram Magdon-Ismail)، ‌هم‌بنیان‌گذار پلتفرم ونمو (Venmo)، مطرح کرده است. حالا تقریباً دو ماه پس از راه‌اندازی، این توکن که ابتدا روی پلتفرم Pump.fun عرضه شده بود، قرار است به اپلیکیشن JellyJelly اضافه شود. این موضوع باعث شد روز گذشته قیمت این توکن بیش از ۲۰۰٪ رشد کند.

اضافه شدن توکن JELLYJELLY به اپلیکیشن آن

زمانی که JELLYJELLY به یک اپلیکیشن پادکست‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی متصل شد، ارزش بازارش به ۲۵۰ میلیون دلار رسید. اما از آنجایی که هیچ برنامه مشخصی برای کاربرد این توکن وجود نداشت، قیمت آن به‌شدت سقوط کرد و در زمان نگارش این مطلب ارزش بازار آن تنها ۱۴ میلیون دلار است.

با این حال، مگدن اسماعیل می‌گوید که توکن JELLYJELLY به‌زودی در این اپلیکیشن ادغام می‌شود و تأکید دارد که راه‌اندازی این میم‌ کوین، بیش از هر چیز، یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده برای جذب کاربران بوده است. وی اظهار داشت:

تنها در یک روز، ۱۰,۰۰۰ نفر ثبت‌نام کردند. این موضوع، آگاهی معامله‌گران از پروژه را به‌شدت بالا برد. صادقانه بگویم، هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودم که می‌توان از میم‌ کوین‌ها به‌عنوان یک روش تبلیغاتی استفاده کرد، اما حالا متوجه شده‌ام که این روش چقدر مؤثر است.

اپلیکیشن جلی جلی (JellyJelly)، در واقع نسخه‌ای از تیک‌ تاک (TikTok) است که برای پادکست‌ها طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد اپیزودهایی کامل را درون اپلیکیشن ضبط کنند. سپس این اپیزودها به کمک هوش مصنوعی به کلیپ‌های کوتاه تبدیل شده و منتشر می‌شوند. در حال حاضر، امکان ثبت‌نام و دانلود این اپلیکیشن وجود دارد، اما هنوز نسخه نهایی آن آماده نیست.

سام لسین (Sam Lessin)، یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه، معتقد است میم‌ کوین‌ها ابزار بازاریابی مؤثری هستند، چون بلافاصله توجه افرادی را جلب می‌کنند که به‌دنبال نوسان‌گیری و کسب سود سریع هستند. این اتفاق باعث می‌شود برخی از این معامله‌گران به‌مرور به خود محصول هم علاقه‌مند شوند. در زمان نگارش این مطلب، تعداد هولدرهای JELLYJELLY به ۳۴,۸۰۰ نفر می‌رسد؛ هرچند این رقم احتمالاً در ماه ژانویه بسیار بالاتر بوده است.

مگدن اسماعیل گفت:

از بین تمام این افراد، ۲,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰ نفر در کانال‌های دیسکورد (Discord) و تلگرام ما حضور دارند و واقعاً به این پروژه باور دارند. اگر بخش Jelly را باز کنید، می‌بینید که تقریباً ۵۰٪ از کاربران ما هولدرهای این توکن هستند.

پروژه‌های دیگری مثل Pythia، آزمایشگاه تحقیقاتی روسی، نیز از میم‌ کوین‌ها به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده کرده‌اند. همچنین برخی پروژه‌های هوش مصنوعی، مانند Truth Terminal، با انتشار میم‌ کوین‌های مرتبط، بودجه لازم برای توسعه خود را تأمین کرده‌اند. با این حال، لسین هنوز قانع نشده که چنین مدلی برای JellyJelly هم جواب بدهد. او اظهار داشت:

راستش را بخواهید، خیلی با این موضوع موافق نیستم. در نهایت، این پول از جیب یک نفر خارج می‌شود و نتیجه‌اش یک بازی با حاصل جمع صفر است. به نظرم این کار حس خوبی ایجاد نمی‌کند. البته ممکن است در آینده درباره‌اش تجدیدنظر کنم.

توکن JELLYJELLY بیشتر از روی هیجان و بدون هیچ برنامه مشخصی راه‌اندازی شد. این عدم شفافیت، همراه با شرایط نزولی بازار، باعث سقوط شدید قیمت آن شد. اما مگدن اسماعیل می‌گوید که از آن زمان تاکنون، برنامه‌ریزی برای این توکن پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. او توضیح داد:

برنامه‌های ما خیلی سریع جلو رفتند. اولین ویژگی‌ که در حال اضافه شدن به اپلیکیشن، قابلیت تأیید مالکیت توکن است؛ یعنی کاربران می‌توانند ثابت کنند چه مقدار از این توکن را در اختیار دارند و چه مدت آن را هولد کرده‌اند. بعد از این کار، هولدرها نشانی به نام Jelly Coin Badge را دریافت خواهند کرد.

همچنین یک کیف پول ارز دیجیتال داخلی، مشابه کیف پول تلگرام در دست توسعه است که به کاربران اجازه می‌دهد پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای انجام دهند. مگدن اسماعیل اعلام کرد که این قابلیت به‌زودی ارائه خواهد شد، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

در مراحل بعدی، تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن قصد دارد از داده‌های مرتبط با توکن JELLYJELLY، از جمله میزان دارایی کاربران، مقدار توکن‌هایی که خرج کرده‌اند و … برای بهینه‌سازی نمایش محتوا در الگوریتم این پلتفرم استفاده کند. این تنها یکی از آزمایش‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند پس از اضافه شدن توکن JELLYJELLY به این اپلیکیشن اجرا کنند.

مگدن اسماعیل گفت:

قرار نیست از همان ابتدا همه‌چیز را بی‌نقص طراحی کنیم. در چند ماه آینده، روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنیم تا ببینیم چطور می‌توان از این توکن برای نمایش محتوا به روش‌های جدید استفاده کرد.

source

توسط blogcheck.ir