صنعت رمزارز با استقبال از مسئولیت پذیری، اکنون به اینصورت عمل میکند که کارآفرینان معمولاً اعمال خود را با رعایت قوانین فدرال مربوط به امور اوراق بهادار انجام میدهند. در برخی موارد، برخی از پیشنهادات از الزامات ثبت نام در کمیسیون اوراق بهادار و ترابره SEC معاف میشوند؛ این امر باعث میشود که محدودیتهای ورود سرمایهگذاران معتبر در این حوزه کاهش یابد. کارآفرینان سپس برای توسعه پروتکلها یا محصولات مرتبط با فناوری بلاکچین از سرمایه نقد استفاده میکنند. پس از اتمام این فرآیند، فروش نشانهها اغلب به عنوان اوراق بهادار بازاریابی نمیشوند؛ زیرا معمولاً مردم آنها را بهعنوان سرمایهگذاری در انواع تجارت انطباقی نمیبینند. حتی اگر امکان بهرهوری از این محصولات وجود داشته باشد، این بهرهوری از فعالیت افراد خریدار و سایر شرکتکنندگان ناشی میشود و نه به دلیل تلاش مدیریتهای مرکزی تجارت.
گذشته چهار سال از این زمان است. در چهار سال گذشته ، کمیسیون تحلیل و نظارت بورس (SEC) فعالیتهای خود را بیشتر در بازارهای ثانویه مانند سیستمهای مبتنی بر blockchain و پروتکلهای غیرمتمرکز تمرکز داده است. اثرگذاری قوانین اوراق بهادار فدرال در این بازارها هنوز کاملاً واضح نیست. تعاملات این بازارها به طور کلی شامل یک کارآفرین مرکزی که سرمایه گذاریها را جمعآوری و برای معاملات خود استفاده میکند، نیست. به جای آن، هزاران یا حتی میلیونها مشارکت کننده در فعالیتهای رمزنگاری وجود دارند که از طریق نرمافزارهای خودمختار با یکدیگر تعامل میکنند. خریداران توکن ممکن است ندانند که طرف مقابلی که در حال معامله با آنهاست کیست و ممکن است هیچ کس مهم واحدی وجود نداشته باشد که بتواند برای موفقیت آینده تاثیرگذار باشد. دادگاههای منطقه فدرال به نتیجهگیریهای متفاوتی رسیدهاند و گزارشهایی وجود دارد که SEC ممکن است در کاهش یکی از این موارد اصلی نقش داشته باشد.
قوانین در حیطهی تنظیمات SEC به طور گسترده عمل میکنند. SEC اندازه تیم رمزگذاری را دو برابر کرد و مواضع جدید و نظارت بر وکلا را تعمید کرد. طی سالها، منابع زیادی برای طرح چندین پرونده خلافکاری هزینه شد. بسیاری از وکلا بیش از حد در بررسیهای مربوط به رمزگذاری فعالیت کردند و بهنظر میرسد این تدابیر اجرای اصلی SEC را تشکیل داده است.
این رویکرد راهنمایی مفیدی برای صنعت ایجاد نکرده است. بسیاری از قوانین کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) جوانب فنی دارند که با دفترچه حساب ناشناس و غیرمتمرکز که بر پایه فناوری بلاکچین است، سازگار نیستند. براساس رویکرد اجرایی اخیر، فناوری بلاکچین نه به عنوان یک ویژگی بلکه به عنوان یک الگوی رفتار در نظر گرفته میشود. نتیجه این است که تهدید اجرایی برای یک صنعت در حال رشد و فعالیتهای اقتصادی در دامنه بینالمللی به وجود آمده است و این امر باعث فشار بر آنها شده است.
آینده
به باور من، صنعت رمزنگاری نیازی به استفاده از اصول و مقررات خارجی برای مدیریت ندارد. آنها بیشتر به دنبال قوانین منطقی هستند که امکان تطبیق را فراهم کنند و مانع از کلاهبرداری شوند. در واقع، هیچ فرد قانونی نمیتواند از کلاهبرداری در این صنعت بهرهمند شود.
معنای “برای چهار سال آینده اجرا کردن” چیست؟
تا همین حد ، تنها اجرای یکی از عوامل قوانین تعریف شده است. به نظر می رسد که منابعی که برای بخش های دیگر قوانین مخصوص اختصاص داده شده اند افزایش یافته است – منابعی که برای ایجاد یک چارچوب نظارتی قابل دسترسی و راهنمایی های جدید و قوانین جدید به کار برده میشوند. اخیرا، مارک اویدا ، رئیس SEC ، یک کارگروه رمزنگاری جدید برای پیشبرد “ارتقاء نظارت معقول” تشکیل داده است ، و کمیسر هستر پیرس ، رهبر این کارگروه ، اظهار داشته است که هدف اصلی شان “حفظ توانایی در ارائه محصولات و خدمات” است. همچنین، واحد رمزنگاری اختصاصی به اندازهای کاهش یافته است و تا حد زیادی به فن آوریهای سایبر و جدید بازگشته است، در حالی که بسیاری از کارکنان به وظایف اجرای عمومی بازگشتهاند.
دوم، ما میتوانیم یک تمرکز جدید در زمینه مبارزه با کلاهبرداری مشاهده کنیم. این کمیسیون در طول چهار سال گذشته موانعی را برای افشای موارد کلاهبرداری رمزنگاری نکرد، اما بسیاری از موارد تخلفات نظارتی غیرقانونی بودند. ممکن است این وضعیت تغییر کند، همانطور که کمیسر پیرس در بیان اهدافش ذکر کرد: “ما اعمال کلاهبرداری، دروغگفتن و نقض قوانین را تحمل نمیکنیم”.
پس از تصویب یک قانون جدید، می توان انتظار داشت که کمیته تحقیقات و مصادیق مالی آمریکا (SEC) این قوانین را اجرا کند. این فرایندها ممکن است زمان بر باشد و بعضی تغییرات نامطلوب را تجربه کنیم، اما بیشتر تمرکز بر نوشتن و تنظیم قوانین جدید است. پس از تصویب، اجرای قانون بهصورت عادلانه و با در نظر گرفتن صنعت، پس از یک دوره اطلاعرسانی کافی امکانپذیر است.
نتیجه گیری
من انتظار دارم که اجرای رمزنگاری SEC ادامه یابد ، اما با اولویت های مختلف. حفاظت از سرمایه گذاران با دستورالعمل های برابر SEC در تسهیل تشکیل سرمایه و حفظ بازارهای منظم متعادل خواهد شد. صنعت رمزنگاری مملو از بازیگران خوبی است که می خواهند سازگار باشند. آنها فقط به یک قانون قانون نیاز دارند که انطباق را قابل دستیابی کند. یک رویکرد تجدید شده باعث می شود صنعت بدون کنار گذاشتن حمایت از سرمایه گذاران رشد کند.
تا به امروز، SEC به عنوان یکی از مهمترین مقامات نظارتی در زمینه رمزنگاری شناخته شده است، اما این تنها یکی از آنها نیست. سایر آژانسهای فدرال ممکن است به عنوان رهبران در این حوزه به کار گرفته شوند، سواء از طریق قوانین یا به شکل دیگر. اگر SEC تصمیم بگیرد که هر رمزنگاری (به جز بیتکوین) ایمنی را تأیید نکند، ممکن است سایر مقامات دولتی در این زمینه پیشروی کنند و فعالیتهای خود را ادامه دهند یا افزایش دهند.
تازه یک مشتری به یادم آورد که در چهار سال بعد دوباره انتخابات برگزار میشود. باید از رویکرد نظارتی جدید و تصمیمات تجاری و محصول با دوام استفاده شود، زیرا در غیر اینصورت، سیاست تازه برای رمزنگاری ممکن است به سهولت کارایی را از دست بدهد.
منبع: coindesk.com
source