به گزارش بازیگر 360 ، استفاده از هوش مصنوعی در فیلمهای شرکتکننده در اسکار به یک موضوع بحثبرانگیز تبدیل شده است. پس از جنجالهای مربوط به فیلم “بروتالیست” و “امیلیا پرز”، آکادمی اسکار تصمیم گرفته است قوانین جدیدی را برای شفافسازی این موضوع وضع کند.
بر اساس گزارشها، فیلمهای مطرحی مانند “یک ناشناخته کامل”، “تلماسه، قسمت دوم” و “امیلیا پرز” نیز از هوش مصنوعی در مراحل تولید خود استفاده کردهاند. این موضوع باعث شده است تا آکادمی اسکار به بررسی دقیقتر نحوه استفاده از این فناوری در فیلمها بپردازد.
در حال حاضر، آکادمی اسکار یک فرم اختیاری برای اعلام استفاده از هوش مصنوعی در اختیار فیلمسازان قرار داده است. با این حال، کمیتههای اجرایی در حال بررسی این موضوع هستند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی در هر شاخه را به صورت اجباری وارد قوانین اسکار ۲۰۲۶ کنند. انتظار میرود این قانون ظرف دو ماه آینده منتشر شود.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما، به ویژه در بخش جلوههای ویژه، پدیده جدیدی نیست. امسال نیز در جوایز انجمن جلوههای ویژه، نامزدهایی حضور داشتند که از این ابزار برای تغییر چهره، اصلاح بدن و سایر تغییرات عملکردی استفاده کرده بودند.
گفته میشود فیلمهایی مانند “فیوریوسا: افسانه مکس دیوانه”، “یک ناشناخته کامل”، “ددپول و ولورین”، “سونیک و خارپشت ۳” و “سیبها هرگز نمیافتند” نیز از این ابزارها استفاده کردهاند.
سخنگوی کمپانی توزیعکننده فیلم “یک ناشناخته کامل” در این خصوص گفته است که از این فناوری تنها برای گرفتن سه عکس از موتورسیکلت استفاده شده است.
در فیلم “فیوریوسا”، از این فناوری در ۱۵۰ پلان استفاده شده تا شخصیت فیوریوسا از کودکی به بزرگسالی تبدیل شود.
از ابزارهای هوش مصنوعی همچنین در فیلمهای “اینجا” برای پیر کردن تام هنکس و رابین رایت، و در فیلم “بیگانه: رومولوس” برای ایجاد شباهت به ایان هلمز فقید استفاده شده است.
کارگردان فیلم “بروتالیست” نیز در بیانیهای اعلام کرده است که از فناوری صوتی فقط در ویرایش گفتوگوهای زبان مجارستانی استفاده شده است.
در تیتراژ پایانی فیلم “امیلیا پرز” و فیلم “ماریا” نیز استفاده از هوش مصنوعی ذکر شده است.
با توجه به گسترش استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما، تشخیص میزان و چگونگی استفاده از این فناوری روز به روز دشوارتر میشود.
source