به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
علیمردان عظیمی که یکی از عوامل حواشی بی سابقه و جنجالی مجمع چهارشنبه گذشته ایران خودرو بود و بلافاصله با تغییر هیات مدیره، برکنار و اخراج شده، ادعاهایی مطرح و چکیده ایی از اقدمات را منتشر کرد!
براساس این گزارش، وی با صدور بیانیه ای به سهامداران، اعلام کرد: تیم مدیریتی ایران خودرو نه تنها به هیچ وجه مخالف فرایند خصوصی سازی نیست بلکه بر این باور بوده توسعه صنعت خودرو را به مانند بخشهای دیگر اقتصاد با نقش آفرینی موثر بخش خصوصی دارای اهلیت به صورت واقعی به شکل پویاتر و نظام مندتری محقق خواهد شد.
مخالفت اینجانب و رئیس هیات مدیره( دو عضو از چهار عضو هیات مدیره) با نحوه برگزاری مجمع چهارشنبه ۱۷ بهمن به دلیل دستور صریح قضایی و در راستای اجرای قانون بوده و تلاش به عنوان نیمی از اعضای هیات مدیره بر آن بود در فرایند برگزاری مجمع اخیر، مجری و تابع قوانین و مقررات مربوطه بوده تا در فرایند برگزاری مجمع، حقوق قانونی همه سهامداران که به صورت امانت نزد هیات مدیره بوده در فضایی آرام، شفاف و قانونمند تعیین تکلیف شود.
اکنون با توجه به اعلام موضع سازمان بورس مبنی بر اینکه “آنچه در مجمع اتفاق افتاده طبق مقررات بوده” از آنجا که خود را تابع قانون و مقررات میدانم به جهت جلوگیری از بروز وقفه در امور جاری شرکت و متاثر نشدن روند تولید خودرو، بدین طریق بار مسئولیت از دوش اینجانب برداشته شد و متوجه سازمان بورس و سایر نهادهای ذیربط خواهد بود.
با پایان دو سال مسئولیت امانتداری حق سهامداران و عموم ملت ایران در ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین سرمایههای ملی در تمام این مدت سعی بر آن بود مجری قانون و امین سهامداران بوده و اکنون با شرایط پیش آمده در روزهای اخیر دینم ادا شده و یقین دارم حقوق قانونی سهامداران در فرایند واگذاری مدیریت ایران خودرو و همچنین ایرادات حادث شده در روند برگزاری مجمع و نتایج حاصله توسط نهادها و حوزههای قانونی و نظارتی که تاکنون نیز حساسیت را در این خصوص در عمل ابراز کردند به صورت دقیق پیگیری خواهد شد.
چکیدهای از اهم اقدامات و دستاوردهای حاصل شده در دوران تصدی اینجانب که توفیق خدمت در سختترین شرایط اقتصادی( افزایش نرخ نهادههای تولید، مشکلات ثبت سفارش و تخصیص ارز، تداوم قیمت گذاری دستوری، نوسانات نرخ ارز و ناپایداری زنجیره تامین برق و گاز برای تولید و …) را داشتم جهت استحضار سهامداران اشاره میشود که از جمله میتوان به بهینهسازی ترکیب تولید با حذف محصولات قدیمی و زیانده و معرفی محصولات جدید همچون خودرو ری را به عنوان اولین خودرو کراس اوور ملی با بالاترین سطح ایمنی و امکانات در خودروهای داخلی و همچنین برنامهریزی طرحهای توسعه محصولات جدید اشاره کرد و از سوی دیگر مدیریت و اصلاح ساختار هزینه در مجموعه ایران خودرو که منجر به کاهش قابل توجه زیان خالص شرکت و تمامی این موارد در صورتهای مالی حسابرسی شده و گزارشهای منتشره در سامانه کدال منعکس شده است.
در این مدت همچنین تلاش برای تولید بدون کسری، بهبود تمام شاخصهای کیفیت، حفظ سطح تولیدات به رغم اضافه شدن استانداردها و حذف پژو پارس از سبد محصولات، ساماندهی شرکتهای زیر مجموعه و ارتقای شاخصهای حوزه درمان و معیشت نیروها از دیگر اقدامات شاخص به ثمر نشسته بود.
انتهای پیام
source