به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیستمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و بیست و یکمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران با حضور محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رییس جمهور، الیاس حضرتی رییس شورای اطلاع رسانی دولت، مهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور و جمعی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، سه شنبه ۲ بهمن در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

مسعود پزشکیان رییس جمهور نیز به مناسبت برگزاری این رویداد پیامی اختصاصی ارسال کرد که توسط دبیر این سمپوزیوم قرائت شد. در بخشی از متن پیام آمده بود، تردیدی نیست که با ظهور رسانه های جدید به ویژه رسانه‌های اجتماعی، آگاهی روز افزون افکار عمومی و نیز افزایش انتظارات ذی نفعان و نقشی که رضایت آنان می تواند در پیشبرد امور داشته باشد، روابط عمومی به عنوان مدیریت ارتباطات یک سازمان با گروه های اجتماعی مرتبط، اهمیت بسیاری پیدا کرده و آن را به عنوان راهکار استراتژیک و کلیدی در عصر حاضر مطرح کرده است.

یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، برگ برنده مدیران در عصر حاضر است و با چنین توانی، می توان از یکسو پیوسته نبض افکار عمومی را بدست گرفت و با آن تعامل شایسته ای کرد و از سوی دیگر اطلاعات لازم را به شکل شایسته و عادلانه در اختیار مردم قرار داد. اگر بتوان زمینه های استقرار روابط عمومی قوی را فراهم کرد و به آن دست یافت، می توان از چنین ظرفیت و توان ارزشمندی برای کمک به ایجاد و توسعه وفاق در سطوح مختلف سازمانی، ملی و بین المللی استفاده کرد.

قطعا روابط عمومی در معنای واقعی، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل و فصل آنها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است. درون مایه این نوع روابط عمومی، تکریم انسان و پاسداری از کرامت اوست و نهایت تلاش دست اندرکاران روابط عمومی، باید کسب رضایت ذی نفعان مختلف باشد. دستاوردی که می تواند بستر وفاق، همدلی، همراهی، همکاری و موفقیت باشد.

در این مراسم ناتاشا پاولویچ بوخاس رییس انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) نیز در پیامی ویدیویی به این رویداد ضمن استقبال از برگزاری این سمپوزیوم و موضوع آن یعنی بررسی نقش روابط عمومی در توسعه وفاق سازمانی، ملی و جهانی، گفت: موضوع این رویداد که با عنوان نقش روابط عمومی در توسعه و وفاق و اجماع سازمانی، ملی و جهانی در تهران برگزار می شود، مناسب ترین موضوع است. بر اساس شاخص صلح جهانی بیش از ۵۶ کشور در وضعیت درگیری فعال در ۹۲ کشور در سراسر جهان وجود دارد.

وی افزود: بین المللی شدن اختلافات در حال تغییر شکل یک چشم انداز ژئوپلیتیکی است. در چنین فضای پرنوسان و پرالتهابی، تقاضاها از حرفه روابط عمومی برای عبور از این پیچیدگی ها شدت گرفته و افزایش یافته است. در روابط عمومی به چابکی استراتژیک، افزایش مشارکت ذی نفعان و تعهد به ارتباطات اخلاقی نیاز است.

همچنین در این سمپوزیوم بین المللی، استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی در نشست های تخصصی درباره روابط عمومی شبکه ای به بحث و گفت و گو پرداختند. در ادامه این رویداد و در بیست و یکمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران که همه ساله همزمان با سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار می شود از روابط عمومی های برتر ایران تقدیر به عمل آمد.

در بخش معرفی برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی همراه اول با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی های علمی و تخصصی صورت گرفته، نشان ویژه روابط عمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی را دریافت کرد.

این نشان ویژه بر اساس رای هیات داوران بیست و یکمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی به دلیل کاربرد سیستم ها و رسانه های دیجیتال در ارتباط با جامعه، توجه به روابط عمومی آنلاین و استفاده از شبکه های اجتماعی در امور ارتباطی و تلاش برای بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در روابط عمومی به همراه اول اعطاء شد.

روابط عمومی همراه اول همچنین با توجه به جمع بندی و تصمیم هیأت داوران به عنوان روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه ای معرفی و شایسته دریافت لوح و تندیس این جشنواره شد.

بیستمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با همکاری انجمن بین المللی روابط عمومی با حضور، سخنرانی و ارائه مقاله توسط استادان برجسته ایرانی و خارجی و برگزاری دو کارگاه تخصصی با عناوین مهارت های ایجاد همدلی و وفاق و راهبردها، فنون همدلی و روش های ایجاد انسجام و وفاق در سازمان ها، کشور و همکاری های بین المللی همراه بود.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir