تجربه رانندگی با وویا فری؛ مازراتی لوانته چینی
روز گذشته فرصتی دست داد تا با وویا فری تجربه رانندگی و تست میدانی داشته باشیم.
فهرست مطالب
- وویا فری
- کابین، ارگونومی و امکانات
- مشخصات فنی وویا فری و تجربه رانندگی
وویا (Voyah) یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ چین است که در سبد محصولات خود، خودروهای برقی هایتک را در سگمنت های گوناگون ارائه می کند. وویا فری را می توان یکی از لوکس ترین و البته مدرن ترین کراس اوورهای چینی قلمداد کرد که به تازگی پای این خودرو توسط سروش موتور به ایران باز شده است. وویا فری قرار است در ابتدا به صورت وارداتی در تعداد دو هزار دستگاه عرضه شود و سپس سروش موتور برنامه های مونتاژ آن را در سر می پروراند. این خودرو از نظر تکنولوژی، امکانات، قوای فنی و سبک طراحی، بی تردید یکی از لوکس ترین و مدرن ترین کراس اوورهای بازار ایران خواهد بود.
وویا فری
با اولین نگاه به نمای ظاهری وویا فری به خصوص نمای جلوی آن، متوجه شباهت این خودرو با مازراتی لوانته می شوید. در این بخش بیش از هر مورد دیگری، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی جلب نظر می کند. در قسمت کناری طول خودرو عملاً به ما نشان می دهد که با یک کراس اوور تورینگ یا به عبارتی یک استیشن با ارتفاع بیشتر مواجه هستیم و بالاخره در قسمت عقب شاهد شباهت ظاهری این کراس اوور با محصولات پورشه هستیم. در این قسمت گرافیک پیکان مانند راهنماها بیش از هر چیز دیگری جلب نظر می کنند.
به طور کلی باید گفت وویا فری از نظر طراحی و فرم بدنه، کراس اووری گیرا و کاملاً مدرن است.
کابین، ارگونومی و امکانات
با ورود به کابین نخستین موردی که جلب توجه می کند، شیوه ولکام بخش مانیتور و کلاستر است که در واقع پوسته بالایی داشبورد به صورت کامل بالا و پایین می شود. این پوسته علاوه بر موقع روشن و خاموش شدن، با مود رانندگی نیز تغییر حالت می دهد. کیفیت متریال بسیار بالا بوده و در جای جای کابین از متریال کرومی نیز بهره گرفته شده است. ارگونومی داشبورد خوب بوده و فضای پا و سر در هر دو ردیف کافی به نظر می رسد مگر اینکه جزو افراد بسیار قدبلند باشید.
از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم بازیابی انرژی، سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جلو و کناری و پرده ای، دوربین ثبت وقایع و داخل کابین، رادار موج میلی متری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار التراسونیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار حفظ حرکت میان خطوط، رادار نقطه کور، پارک خودکار، رادار تغییر لاین، رادار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از عقب، ناوبری واقعیت افزوده، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سقف پانورامیک، دستگیره های مخفی شونده، صندلی های برقی ۱۲ حالته ی جلو، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی های جلو، کول باکس، صندوق برقی با حسگر حرکتی پا و… اشاره کرد.
مشخصات فنی وویا فری و تجربه رانندگی
وویا فری دارای دو موتور برقی و یک پیشرانه بنزینی در نقش ژنراتور بوده و درواقع یک خودروی رنج اکستندد پلاگین به شمار می آید. حداکثر قدرت این مدل ۴۸۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۷۲۰ نیوتن متر اعلام شده است. برد برقی این خودرو حدود ۳۰۰ کیلومتر و برد ترکیبی آن هم بیش از هزار کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد این کراس اوور فوق لوکس نیز ۴.۸ ثانیه است. این برد تمام برقی زیاد به واسطه پک باتری های ۳۹ کیلووات ساعتی برای وویا فری ایجاد شده است. تعلیق عقب این خودرو از نوع مولتی لینک است و این خودرو از سیستم تعلیق بادی بهره مند است.
با قرار گرفتن پشت فرمان و فشردن پدال گاز، همزمان به صندلی خودرو فشرده می شوید، چراکه با یک کراس اوور ۴۸۳ اسبی مواجه هستید. فرمان پذیری خودرو بسیار خوب است و بخشی از آن بی تردید به دلیل استفاده از لاستیک های میشلن است. بسیاری از رابط های کاربری در این خودرو به مانیتور آن انتقال یافته است که به نظر شخص نگارنده چندان جالب نیست. سیستم ترمز برخلاف بسیاری از چینی ها عملکرد خوبی دارد و نکته مهم آنکه با توجه به شتابگیری متوالی بچه های حوزه رسانه با این خودرو و داغ شدن آن، شاهد افت توان در وویا فری نبودیم و همچنان یک کراس اوور سر پنجه زیر پا داشتیم. ارتفاع به نسبت کم خودرو و عرض زیاد آن نیز سبب پایداری بسیار خوبی برایش شده است.
وویا فری (Voyah Free) ؛ کراس اووری با شتاب 4.8 ثانیه + ویدیو معرفی
وویا فری به ایران رسید؛ زیرشاخه لوکس و تکنولوژیک دانگ فنگ
وویا فری با سروش موتور به ایران می آید
وویا چین شریک جدید تجاری سروش دیزل است؟
وویا فری کراس اوور برقی و لوکس دانگ فنگ
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
وویا فری
source