به گزارش بازیگر 360 ، سریال پربازیگر “ازازیل” به کارگردانی حسن فتحی که قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه شود، از همان ابتدای پیش تولید با حواشی مختلفی همراه بوده است. از انتشار لیست دستمزدهای نجومی بازیگران تا کمپین تبلیغاتی عجیب و غریبی که با استفاده از وحشت و دلهره سعی در جذب مخاطب داشته است.

دستمزدهای نجومی و اعتراض به عدم شفاف‌سازی


ایرانیان بیوتی شاپ

چندی پیش، لیستی از دستمزدهای نجومی بازیگران سریال “ازازیل” منتشر شد که نشان می‌داد برخی از بازیگران برای یک ماه کار، مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند. این موضوع با واکنش‌های منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد و سوالات زیادی را درباره نحوه هزینه کردن بودجه تولید سریال و شفاف نبودن این موضوع ایجاد کرد.

دستمزدهای نجومی بازیگران ازازیل

کمپین تبلیغاتی ترسناک و انتقاد کارگردان

اما اصلی‌ترین حاشیه سریال “ازازیل” به کمپین تبلیغاتی آن مربوط می‌شود. در این کمپین، بهرنگ علوی یکی از بازیگران سریال، با انتشار ویدئوهایی از یک عروسک مرموز و اتفاقات عجیبی که برایش رخ داده بود، سعی در ایجاد هیجان و ترس در بین مخاطبان داشت. این تبلیغات با الهام از اتفاقات واقعی مانند ماجرای وحیده محمدی‌فر، باعث ایجاد نگرانی و ناراحتی بسیاری از کاربران شد.

حسن فتحی کارگردان سریال نیز به این نوع تبلیغات انتقاد کرد و آن را با شرایط روحی و ذهنی جامعه ناسازگار دانست. او تاکید کرد که نیازی به چنین تبلیغات ترسناکی وجود ندارد و عطر یک سریال باید خود به خود به مشام برسد.

کمپین تبلیغاتی ترسناک و انتقاد کارگردان

تذکر ساترا و واکنش پلتفرم نماوا

در گذشته نیز تبلیغات عجیب و غریبی برای سریال‌های شبکه خانگی مانند “زخم کاری” با استفاده از تصاویر خشن و ترسناک انجام شده بود. اما تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی ساترا برای جلوگیری از این نوع تبلیغات انجام نشده است.

آیا مرز تبلیغات شکسته شده است؟

این سوال مطرح می‌شود که آیا در دنیای امروز، مرز بین تبلیغات خلاقانه و بازی با احساسات مخاطب شکسته شده است؟ استفاده از وحشت و دلهره برای جذب مخاطب، آیا روشی موثر و اخلاقی است؟

source

توسط blogcheck.ir