جای خالی یک سدان با برند اروپایی و قیمت نرمال در بازار؛ چیزی شبیه به پژو پارس
در این محتوا به سراغ معرفی خودرویی با برند اروپایی آمده ایم که دست پرورده چینی هاست، البته به صورت تحت لیسانس و در واقع می تواند نقش پژو پارس را مجدد در کشورمان بازی کند.
فهرست مطالب
- پژو ۴۰۸ نسخه چین و مشخصات فنی آن
- قیمت پژو ۴۰۸ در چین
- سخن پایانی
سگمنت سدان های خانوادگی را هنوز هم می توان یکی از پرطرفدارترین دسته های خودرویی در بازار داخلی دانست. سگمنتی که حالا در کانال زیر یک و نیم میلیارد عضو چندانی ندارد و اگر هم دارد معمولاً گزینه هایی هستند که یا کمبود قطعه و خدمات دارند مانند چینی ها و یا به نمونه هایی چون تارا و دنا پلاس ختم می شوند. به نظر می رسد جای یک خودرو مانند پارس که با طراحی خوب و فضای کابین مناسب بتواند تا سال ها در بازار یکه تازی کند خالیست، اما چه گزینه ای می تواند مناسب باشد؟
پژو ۴۰۸ نسخه چین و مشخصات فنی آن
در کشور چین نسخه ویژه ای از پژو ۴۰۸ به تولید می رسد که برخلاف پژو ۴۰۸ جهانی، یک خودروی کراس کوپه نیست و در قالب یک سدان نرمال عرضه می شود. پژو ۴۰۸ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۵۰، ۱۸۲۰ و ۱۴۸۸ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۷۳۰ میلی متر اعلام شده که همگی این اعداد حاکی از فضای داخلی و فضای بار بسیار مناسب ۴۰۸ است.
پژو ۴۰۸ سدان از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. جعبه دنده این نسخه از نوع 6AT است. مدل دیگر دارای پیشرانه ۳ سیلندر به حجم ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ و حداکثر قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را بر عهده دارد.
همانطور که می بینید این خودرو از نظر فنی هم، بهخصوص در نسخه ۱.۶ لیتری، می تواند گزینه بسیار جذابی برای بازار ایران باشد.
قیمت پژو ۴۰۸ در چین
پژو ۴۰۸ سدان، در بازار چین قیمتی در محدوده ۱۷۹۰۰ تا ۲۳۸۰۰ دلار دارد. نسخه پایه این خودرو قیمتی در حدود ۱.۴ میلیارد تومان دارد و این نکته را هم در نظر بگیرید که در صورت مونتاژ، ۴۰۸ قطعاً قیمت تمام شده کمتری نیز دارد. تصور کنید که ۴۰۸ مونتاژی اگر در ایران با قیمتی منطقی عرضه می شد، آیا جای نفس کشیدن برای چینی های همرده باقی می ماند؟
سخن پایانی
پژو ۴۰۸ سدان را باید از آن دسته خودروهایی دانست که اگر همه چیز در مملکتِ ما سر جای خودش بود، این روزها می بایست در کنار تولید محصولات داخلیِ باکیفیت و قابل قبول (منظورمان قطعاً تارا، شاهین و… نیست)، به عنوان یک خودروی مونتاژی با برندینگ معتبر، جایگزین پژو پارسِ سالخورده و از مدافتاده می شد و کار را برای چینی ها بسیار سخت می کرد؛ به هر حال آرزو بر ما عیب نیست!
مونتاژ پژو با 408X دوباره شروع می شود
پرشیا، فرزند ناخوانده پژو/ لات کوچه خلوت در بازار انحصاری ایران
حضور فرانسوی ها در ایران خودرو؛ باز هم پای پژو در میان است؟
پژو لندترک ۲۰۲۵ ؛ فیس لیفت سطحی برای پیکاپ پژو
واردات 4 مدل پژو آغاز شد ؛ ایران خودرو انحصار پژو را از دست داد
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
پژو پژو ۴۰۸ پژو ۴۰۸ نسخه چین
source