به گزارش بازیگر 360 ،بهرنگ علوی، بازیگر شناختهشده، با انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی، نگرانیهای زیادی میان مردم برانگیخت. او ابتدا تصاویری از شیشه شکسته خودروی خود و وجود یک عروسک ترسناک زیر برفپاککن خودرو منتشر کرد و ادعا کرد که این عروسک ناخواسته در ماشینش قرار گرفته است.
علوی حتی در یکی از ویدیوها اشاره کرد که آدرسی مرموز در دستان این عروسک پیدا کرده که او را به خانهای عجیب در کلاردشت هدایت کرده است.
ماجرای علوی ادامه پیدا کرد؛ در ویدیو بعدی، او به همراه یکی از دوستانش به خانهای مرموز و متروکه در کلاردشت سفر میکند؛ خانهای که در حواشی جاده مرزنآباد جای گرفته و به «خانه ارواح» یا «جنکولی» معروف است. در این ویدئو که با فضایی ترسناک ضبط شده، علوی ناپدید میشود و تنها صدای فریاد او در پایان ویدیو شنیده میشود. این تصاویر موجی از نگرانی در میان کاربران مجازی و حتی خانواده او ایجاد کرد، بهطوری که برخی افراد برای پیگیری وضعیت او به کلاردشت رفتند.
اما واقعیت این ماجرا چیست؟
بر اساس گزارشها، تمامی این ویدیوها بخشی از یک کمپین تبلیغاتی برای سریال «ازازیل» است؛ مجموعهای که با کارگردانی حسن فتحی و بازیگرانی چون پریناز ایزدیار، پیمان معادی، بابک حمیدیان و بهرنگ علوی بهزودی از پلتفرمهای نمایش خانگی پخش خواهد شد.
هدف این کمپین، ایجاد هیجانی مرموز حول داستان سریال بوده است، اما استفاده از روشهایی که منجر به نگرانی عمومی شد، انتقادهای شدیدی را به همراه داشت.
این اقدام تبلیغاتی تنها موجی از نگرانی کاذب در میان مردم ایجاد نکرد، بلکه انتقادهایی به عدم مسئولیتپذیری سازندگان سریال نیز وارد کرده است. بسیاری میپرسند آیا برای جذب مخاطب به یک سریال، ایجاد ناآرامی روانی در جامعه قابل توجیه است؟ بهخصوص آنکه گزارشهایی حاکی از دریافت دستمزدهای میلیاردی توسط بازیگران این سریال به بیرون درز کرده است و چنین اقدامات تبلیغاتی بیپردهای بیشتر به بیمسئولیتی تعبیر شده است./منبع دانشجو
source