وی تسهیل در امر حمل‌ونقل ریلی و حل مسائل موجود بین دو طرف را از مهم‌ترین اهداف این بازدید برشمرد و گفت: خوشبختانه تصمیمات خوبی برای افزایش حمل بار و تسهیلات متقابل اتخاذ شد و امید است این اقدامات به افزایش تولید در فولاد مبارکه و کاهش مشکلات حمل‌ونقل بار از مناطق سنگان و چادرملو کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی کشور با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و در حوزه‌های آب، برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را بر این شرکت در حوزه حمل‌ونقل ریلی فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

 حمل‌ونقل در رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن صنعت فولاد نقش محوری دارد

راهکارهای فولاد مبارکه برای مقابله با ناترازی انرژی و حفظ تولید پایدار
راهکارهای فولاد مبارکه برای مقابله با ناترازی انرژی و حفظ تولید پایدار

در شرایطی که نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت مشغول به فعالیت و تولید انرژی برق هستند، کشور با کمبود و ناترازی انرژی نزدیک به 20 هزار مگاوات مواجه است و این مسئله علاوه بر قطعی برق در بخش مصارف خانگی، چراغ فعالیت بخش تولید و صنعت کشور را خاموش کرده و در سالی که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، فرمان ایست به بخش تولید کشور داده ‌شده است. این مسئله آثار و تبعات فراوانی برای اشتغال و کارآفرینی، بهره‌وری، صادرات و رشد ناخالص ملی کشور به دنبال خواهد داشت و بدون تردید به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه، شاهد آثار تورمی نیز در تمامی اقلام اقتصادی خواهیم بود.

 محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از این شرکت گفت: فولاد یکی از صنایع کلیدی کشور است که هزینه‌های حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات آن، نقشی محوری در رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن این صنعت دارد و اساساً اقتصادی بودن و صنعتی شدن کشور به زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی وابسته است.

وی تأکید کرد: در صنعت فولاد به ازای تولید هر تن فولاد حداقل به سه برابر جابه‌جایی مواد اولیه و محصول نیاز داریم؛ بنابراین نیاز است که زیرساخت‌ها در حوزه حمل به‌ویژه حمل ریلی و دریایی ایجاد شده باشد.

 طیب‌نیا با تأکید بر اینکه طی سه دهه گذشته در کشورمان سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای افزایش ظرفیت در صنعت فولاد انجام شده و امروز صنعت فولاد یکی از نقاط قوت کشور محسوب می‌شود، گفت: قطعاً اگر امروز با ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز روبه‌رو نبودیم، چالش اصلی ما چالش حمل‌ونقل بود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، چالش‌های ناترازی انرژی از حمل‌ونقل پیشی گرفته ادامه داد: در این شرایط فرصتی ایجاد شده است تا طی دو تا سه سال آینده، چالش زیرساخت‌های حمل‌ونقل، به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی را برطرف کنیم؛ کما اینکه خوشبختانه در دولت و مجموعه راه‌آهن، عزم جدی برای اصلاحات مسیر گذشته در این حوزه وجود دارد و قطعاً موفقیت‌های آینده صنایعی مانند فولاد مبارکه، مرهون اتفاقات و اصلاحاتی است که باید در حوزه حمل‌ونقل صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با مفید خواندن جلسه با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه در گذشته بیش از 90 درصد حمل محصولات و مواد اولیه فولاد مبارکه از طریق ریل انجام می‌شده و این رقم امروز به 50 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز توافقاتی برای افزایش حمل‌ونقل ریلی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت به استانداردهای این حوزه برسیم.

بازدید مدیرعامل راه‌آهن از فولاد مبارکه: برنامه‌ریزی برای رفع موانع حمل بار ریلی

source

توسط blogcheck.ir