به گزارش شهر بورس، در پی اعتراض رانندگان ایرانی به طرح باک پُر در مرزها به منظور مقابله با قاچاق سوخت، جلسه‌ای با حضور سید احمد فتاح زاده؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز و سید یوسف حسینی؛ رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با رؤسای انجمن های حمل و نقل بین‌المللی استان و شمال‌غرب کشور برگزار شد و در این جلسه، اعضای حاضر مخالفت صریح خود را با قانون باک پُر اعلام کردند.

سید احمد فتاح زاده؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز گفت: اجرای این طرح به دلیل ارزان بودن گازوئیل در ایران، باعث شده است که برخی رانندگان ناوگان خودروهای سنگین از کشورهای همسایه با باک غیر استاندارد وارد کشور شوند.

وی افزود: این امر مشکلات متعددی برای رانندگان ایرانی ایجاد کرده و هزینه حمل و نقل کالا به شدت افزایش یافته است. به‌طوری‌که رانندگان کامیون مجبور به پرداخت جریمه‌ای حدود 60 میلیون تومان بابت باک پر یا مابه‌التفاوت قیمت سوخت هستند.

وی تاکید کرد: در این شرایط اقتصادی، فعالیت رانندگان عملاً توجیه اقتصادی ندارد و این امر منجر به بلاتکلیفی رانندگان در مرزها شده است. بخش خصوصی پیشنهاد می‌دهد که دستگاه دیپلماسی و مسئولین ذی‌ربط به‌سرعت وارد مذاکره شوند تا این مشکل حل شود.

با پیگیری اتاق تبریز؛ جلوگیری از قطع برق صنایع آذربایجان‌شرقی برای بیش از یک روز

فتاح‌زاده بیان کرد: باک‌های خودروهای سنگین باید استاندارد باشند و کلیه عملیات سوخت‌گیری در گمرکات کشور انجام شود.

وی در ادامه از افزایش قیمت کارنه تیر طی روزهای اخیر، در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و افزود: افزایش قیمت نگرانی‌های بیشتری را برای رانندگان و صاحبان کالا ایجاد کرده است.

source

توسط blogcheck.ir