محموله مزداهای وارداتی گروه بهمن در راه ایران

مزدا وارداتی بهمن

شنیده حاکی از آن است که گروه بهمن اولین سری از مزدا های وارداتی خود را بارگیری کرده و محموله در راه ایران است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

مزدا یکی از جذاب ترین و محبوب ترین برندهای ژاپنی بازار ایران است که سال ها علاوه بر خودروهای سواری آن، کار و تجاری هایش نیز در داخل کشور مونتاژ و عرضه می شدند. از این رو گروه بهمن به عنوان تنها شریک تجاری مزدا در ایران موفق شد تا مونتاژ مدل های ۳۲۳، ۳ (BK) و ۳ جدید (BL) را انجام دهد و آن ها را در تیراژ بالایی به فروش برساند.

با توجه به این موضوع، مزدا به یکی از محبوب ترین برندهای ژاپنی ایران تبدیل شد و مردم نیز همیشه برای خرید مدل های مختلف آن علاقه مند بودند.

اما حال به دلیل برقرار ماندن تحریم ها، گروه بهمن امکان مونتاژ مدل های جدید مزدا در ایران را ندارد و به همین دلیل با توجه به شروع دور جدید واردات خودرو، این شرکت تصمیم گرفته تا پس از آفتاب خودرو افشاری کیا، به عنوان دومین مدعی واردات مزدا، کار خود را برای عرضه محصولات جدید آغاز کند. البته لازم به ذکر است که بهمن موتور قبل از آفتاب خودرو برای واردات مزدا به ایران اعلام آمادگی کرده بود اما برخلاف انتظاری که می رفت، آفتاب خودرو موفق شد تا اولین عرضه مزدا را به نام خود ثبت کند.

در این راستا اولین سری از مزداهای وارداتی گروه بهمن خریداری شده و هم اکنون اولین محموله از آن پس از بارگیری در حال حرکت به سمت ایران است. اولین سری از خودروهای بارگیری شده توسط گروه بهمن همگی نسل چهارم مزدا ۳ (BP) هستند و این شرکت قصد دارد تا در پارت بعدی، نسل دوم مزدا CX-5 با کد KF را نیز به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات این برند در دنیا، وارد ایران کند.

به طور کلی می توان گفت که مزدا CX-5 نسبت به CX-30 کمی بزرگ تر است و به همین دلیل می تواند گزینه مناسب تری برای خانواده ها باشد. از طرفی دیگر همان طور که گفته شد، این کراس اوور جزو محبوب ترین محصولات مزدا در دنیا است و موفق شده تا در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

مشخصات فنی مزدا ۳ وارداتی بهمن موتور

مزدا 3 مدل 2024

تا به حال مشخصات فنی نهایی نسخه ای از مزدا ۳ و CX-5 هایی که گروه بهمن قصد واردات آن ها را دارد مشخص نشده اما به احتمال زیاد بی ام کارز نیز تصمیم دارد تا به مانند آفتاب خودرو، مزدا ۳ BP و CX-5 را با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو به بازار ایران عرضه کند. برای این نسخه ها از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی SkyActive-G استفاده شده که می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو تحویل دهد.

البته برای این دو خودرو پیشرانه های ۲.۵ لیتری نیز قابل سفارش گذاری است اما با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده برای حجم موتور، امکان واردات آن ها وجود ندارد.

در پایان باید گفت که بالاخره گروه بهمن توسط بازوی اجرایی خود در امر واردات خودرو یعنی بی ام کارز (BM Cars)، موفق شده تا مزدا را برای عرضه در سامانه یکپارچه آماده کند و به همین دلیل احتمالاً در شرایط فروش بعدی سامانه شاهد حضور مزدا ۳ و CX-5 این شرکت خواهیم بود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir