رنو از جعبه‌ دنده‌ای جدید با 15 دنده و بدون کلاچ رونمایی کرد

رنو از گیربکس جدید خود که DB49 نام دارد و دارای ۱۵ دنده و بدون کلاچ است رونمایی کرده است که می‌تواند نوآوری خاصی در حوزه جعبه‌دنده‌ها باشد.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، رنو با همکاری شرکت Horse Powertrain، جعبه‌دنده‌ای نوآورانه با قابلیت ۱۵ دنده و بدون کلاچ را معرفی کرد. این جعبه‌دنده جدید که DB49 نام دارد، به طور خاص برای خودروی هیبریدی رنو رافال طراحی شده و گامی بزرگ در توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای الکتریکی و هیبریدی به شمار می‌رود.

فناوری پیشرفته و طراحی سبک

یکی از ویژگی‌های کلیدی جعبه‌دنده DB49، حذف کامل سیستم کلاچ است. به جای آن، از دو موتور الکتریکی داخلی برای مدیریت اتصالات دنده‌ها و حرکت خودرو استفاده می‌شود. این طراحی به جعبه‌دنده اجازه می‌دهد تا ۱۵ نسبت دنده مختلف ایجاد کند.

از دیگر مشخصات این جعبه‌دنده می‌توان به توانایی آن در مدیریت حداکثر گشتاور ۴۷۰ نیوتن‌متر و انتقال توان الکتریکی ۴۸ اسب بخار اشاره کرد. این سیستم که وزن آن تنها ۹۹ کیلوگرم است، نه‌تنها جمع‌وجور و سبک طراحی شده، بلکه قابل استفاده در خودروهای الکتریکی، هیبریدی و حتی احتراقی است.

کنترل با سیستم الکترونیکی پیشرفته

این جعبه‌دنده با استفاده از یک واحد الکترونیکی پیشرفته به نام Power Electronics Box (PEB) کنترل می‌شود. این سیستم که در کارخانه آویرو اسپانیا تولید شده است، با سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌شده، مصرف باتری خودرو را کاهش داده و برد الکتریکی آن را افزایش می‌دهد.

نوآوری در پایداری

در مراسم معرفی این جعبه‌دنده، پاتریس هاتل، مدیرعامل شرکت Horse Powertrain ، اظهار کرد: «آغاز تولید DB49 در سویا نه‌تنها یک دستاورد فناوری است، بلکه جایگاه Horse Powertrain را به عنوان یک بازیگر کلیدی در اکوسیستم حمل‌ونقل جهانی تثبیت می‌کند. این جعبه‌دنده، نسخه پیشرفته‌ای از مدل DB35 بوده و برای موتور هیبریدی رنو رافال طراحی شده است.»

وی افزود: «این نوآوری، نتیجه تلاش‌های مداوم برای توسعه فناوری‌هایی است که به آینده‌ای پایدارتر و مسئولانه‌تر منجر می‌شود. ما فقط به دنبال اختراع نیستیم؛ بلکه هدف ما بهبود مداوم آن چیزی است که پیش‌تر به دست آورده‌ایم.»

کاربردهای گسترده

جعبه‌دنده DB49 که بر پایه فناوری‌های پیشرفته Horse Powertrain طراحی شده، علاوه بر استفاده در رنو رافال، می‌تواند در خودروهای الکتریکی و هیبریدی آینده نیز به کار گرفته شود. این فناوری جدید، گامی در راستای دستیابی به خودروهایی با عملکرد بالا، مصرف انرژی بهینه و پایداری بیشتر به شمار می‌رود.

source

توسط blogcheck.ir