برند موتورسیکلت سازی KTM در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل

ورشکستگی KTM
ورشکستگی KTM

شایعه‌هایی از تابستان سال ۲۰۲۴ درباره مشکلات در برند بزرگ و محبوب KTM در حال گسترش است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

 نتایج گزارش‌شده در اواخر اوت تأیید کرده، که درآمد گروه Prier Mobility (شرکت مادر برند کی تی ام) ۲۷ درصد نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) به میزان ۱۹۵ میلیون یورو (-۲۰۴ میلیون دلار) گزارش شده است که در مقایسه با ۹۷ میلیون دلار (۱۰۲ میلیون دلار) سال قبل، کاهش چشم‌گیری دارد.

به تازگی، یک بیانیه مطبوعاتی از Prier Mobility AG تأیید کرده که این شرکت اتریشی در حال ثبت درخواست «مراحل بازسازی قضایی با خودمدیریتی» است. در حالی که، تمام برندهای این گروه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، از جمله برند KTM AG که ۹۵ درصد از درآمد Prier MobilityAG را تشکیل می‌دهد.

KTM AG، که یک زیرمجموعه کاملاً متعلق به Prier Mobility است، در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۴ درخواست آغاز مراحل بازسازی قضایی با خودمدیریتی را ارائه کرده است. نیازهای مالی KTM AG در حال حاضر یک عدد سه‌رقمی میلیون یورویی است. مدیریت اکنون انتظار ندارد که بتواند تأمین مالی موقت لازم را به موقع انجام دهد.

هیئت اجرایی KTM AG بنابراین تصمیم به ثبت درخواست برای آغاز مراحل بازسازی قضایی با خودمدیریتی بر دارایی‌های KTM AG و زیرمجموعه‌های آن، KTM Components GmbH و KTM F&E GmbH، گرفتند. این مراحل فرصتی برای ادامه مدیریت دارایی‌ها تحت نظارت و بازسازی مستقل گروه KTM را فراهم می‌کند. سایر زیرمجموعه‌های KTM AG، به‌ویژه تمام شرکت‌های فروش، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

هدف این مراحل، توافق بر روی یک برنامه بازسازی با اعتباردهندگان در مدت ۹۰ روز است. بازسازی گروه نه تنها باید بقای بلندمدت گروه KTM را تأمین کند، بلکه همچنین باید زمینه‌ای برای خروج قوی‌تر از این مراحل فراهم آورد.

بازسازی تولید باید منجر به تعدیل تدریجی موجودی اضافی در KTM و نمایندگی‌های آن در طول دو سال آینده شود. این امر منجر به کاهش عملکرد عملیاتی در سایت‌های اتریشی به میزان بیش از ۱ میلیارد یورو در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ خواهد شد.

فرآیند بازسازی منجر به زیان‌های اضافی بالقوه خواهد شد، به‌عنوان مثال به دلیل هزینه‌های یک‌باره مانند کاهش‌های ضروری (مانند هزینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری‌شده) و هزینه‌های کاهش کارکنان، همچنین کاستی در هزینه‌های ثابت به‌دلیل کاهش عملکرد عملیاتی و سایر هزینه‌های ناشی از فرآیند بازسازی.

استفان پییر، مدیرعامل KTM AG، گفت: «در سه دهه گذشته، ما به بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورسیکلت در اروپا تبدیل شده‌ایم. ما میلیون‌ها موتورسوار در سرتاسر جهان را با محصولات خود الهام می‌بخشیم. اکنون ما برای آینده یک توقف کوتاه داریم. برند KTM کار زندگی من است و من برای آن مبارزه خواهم کرد.

گوتفرید نایمستر تجربه‌ای چشم‌گیر و نگاهی تازه به سازمان آورده و سهم قابل توجهی در مدیریت وضعیت کنونی داشته است. من مطمئن‌ام که با هم می‌توانیم شرکت را دوباره به مسیر موفقیت بازگردانیم.»

گوتفرید نایمستر، مدیرعامل مشترک KTM AG، گفت: «شور و اشتیاق کارکنان ما مهم‌ترین مزیت رقابتی ماست. این اشتیاق دلیلی است که KTM در سطح جهانی با عملکرد بالا مترادف است. ما موتورسیکلت‌های خود را به‌طور قابل اعتماد و مقاوم برای هر مسابقه و هر Terrain می‌سازیم. اکنون هدف ما این است که شرکت را مقاوم کنیم. مقاوم برای آینده. تا بتوانیم دوباره به سرعت بر روی آن‌چه بهترین کار ماست تمرکز کنیم: ساخت برترین موتورسیکلت‌های جهان.»

اخبار اخیر همچنین تأیید کردند که توقف تولید منجر اخراج ۳۰۰ نفر از کارکنان کی تی ام خواهد  شد، علاوه بر موج اخراج‌های قبلی در اوایل امسال. سه ماه آینده برای Prier Mobility و KTM حیاتی است.

source

توسط blogcheck.ir