به گزارش شهر بورس، مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی با اشاره به روند رو به رشد درآمد ماهانه تپسی، اظهار داشت: از فروردینماه سال جاری، درآمد تپسی روند صعودی خود را آغاز کرد و شاهد افزایش ۱۳۱ درصدی درآمد در آبانماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودهایم.
مدیرعامل تپسی با بیان اینکه هر روز در حال جابهجایی رکوردهای جدید هستیم و رشد درآمد تنها به دلیل تورم نبوده، افزود: اگر تنها تورم تأثیرگذار بود، درآمد تپسی تنها ۲۰ درصد افزایش مییافت. اما علاوه بر افزایش متوسط قیمت سفرها، تعداد سفرها نیز رشد چشمگیری داشته است که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از این افزایش درآمد، مستقیماً به افزایش تعداد سفرها مرتبط است.
سهم بیش از 23 درصدی تپسی در 8 شهر با 75 درصد سفرهای کشور
وی با اشاره به سهم تپسی از بازار تاکسی آنلاین، تصریح کرد: تهران ۳۰ درصد از بازار تاکسی آنلاین کشور را در اختیار دارد. به طور میانگین، روزانه چهار میلیون سفر در تهران انجام میشود که ۳۰ درصد آن توسط تپسی مدیریت میشود. سهم تپسی در مشهد نیز به ۳۱ درصد میرسد که بیشترین سهم بازار این شهر است. وی ادعای برخی رقبا مبنی بر سهم ۸ درصدی تپسی در بازار را اشتباه دانست.
تحلیل تکنیکال تپسی در آخرین بروزرسانی 3 آذر ماه 1403، در ادامه تحلیل روزانه نمادهای بورسی مورد بررسی قرار گرفت.
سیدحسینی افزود: از ابتدای امسال تمرکز اصلی ما بر افزایش سهم بازار در هشت شهر بزرگ کشور مانند تبریز، اهواز و شیراز بوده است. این هشت شهر به تنهایی ۷۵ درصد کل سفرهای کشور را شامل میشوند و در حال حاضر سهم بازار تپسی در این شهرها بالای ۲۳ درصد است. برنامههای ما برای توسعه سهم بازار در این مناطق همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل تپسی در ادامه به رشد سه برابری خدمات توزیع مرسوله با موتور و ماشین اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد بازار ارسال فوری محصولات درون شهری در اختیار تپسی است.
وی همچنین از تغییر نام «افود» به «تپسی فود» خبر داد و افزود: با وجود موانع موجود و قراردادهای انحصاری اسنپ، توانایی داریم که سرویسی رقابتی ارائه دهیم.
وی همچنین اعلام کرد که سوپر اپ تپسی تا نیمه آذرماه برای همه کاربران فعال خواهد شد. در این سوپر اپ، خدمات متنوعی از جمله خرید از فروشگاههای معتبر و ارسال سریع محصولات ارائه میشود.
برنامههای جدید تپسی در سال جاری
سیدحسینی در ادامه به معرفی خدمات جدید تپسی پرداخت و توضیح داد: در تپسی مارکت، کار سختتری داشتیم اما امیدواریم تا پایان آذرماه راهاندازی شود. همچنین، در تپسی دکتر، تمرکز اولیه بر سفارش دارو و ارائه خدمات ویژه برای بیماریهای خاص است.
وی افزود: تپسی گاراژ نیز امسال رشد قابل توجهی داشته و تنوع سرویسها و شهرهای تحت پوشش افزایش یافته است. این خدمات ارزش افزوده قابل توجهی به رانندگان ارائه میدهد.
چالشهای انحصاری و برنامههای آینده
مدیرعامل تپسی در بخش دیگری از سخنان خود موانع ناشی از قراردادهای انحصاری را برشمرد و گفت: در تلاش هستیم از تمامی ابزارهای ممکن برای رفع این موانع استفاده کنیم. پرونده قراردادهای انحصاری در مرکز ملی رقابت در جریان است و امیدواریم تا دیماه رأی نهایی صادر شود.
وی همچنین به موضوع انحصار در سفارش آنلاین غذا پرداخت و افزود: ۷۰ درصد سفارشها در تهران از ۱۰۰ رستوران انجام میشود که هیچیک به دلیل قراردادهای انحصاری حاضر به همکاری با ما نیستند. اگر این موانع رفع نشود، هیچ پلتفرم دیگری نمیتواند در این اکوسیستم دوام بیاورد و ما نیز ناچار به تصمیمات سخت خواهیم شد.
سیدحسینی در پایان با اشاره به تأثیر این موانع بر کسبوکار تپسی خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ درصد سفرهای بازار از طریق گزینه “عجله دارم” انجام میشود و این نشان از توانمندی ما در ارائه خدمات متنوع دارد. امیدواریم با رفع موانع موجود، بتوانیم به توسعه پایدار دست یابیم.
source