گزارش سه ماهه سوم 2024 هواوی نشان می‌دهد که فروش این شرکت در بازار ژین رشد 42 درصدی را تجربه کرده است. این در حالیست که آیفون کاهش 0.3 درصدی را روبرو شد.

به‌گزارش huaweicentral، این تغییرات نشان از رقابت سنگین شرکت‌ها، در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان یعنی چین دارد. اما در عین‌حال می‌تواند نشانگر این باشد که چینی‌ها به محصولات کشورشان بیشتر از قبل اعتماد کرده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

گزارش سه ماهه سوم 2024 هواوی

با استناد به اطلاعاتی شرکت تحقیقاتی IDC ارائه کرده، سهم بازار اپل به 0.5 درصد کاهش داشته و در جایگاه دوم قرار گرفته است. این در حالیست که گزارش سه ماهه سوم 2024 هواوی نشان می‌دهد سهم بازار این شرگت با افزایش 4.2 درصدی به 15.3 درصد رسیده و جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

اما چیزی که به شخصه متصور نمی‌شدم، قرار گرفتن برند ویوو در جایگاه اول است. این برند با تمرکز بر گوشی‌های اقتصادی توانسته بیشتری فروش را در بازار چین داشته باشد و همچنان با 18.6 درصد سهم، در صدر بازار چین قرار داشته باشد.

گزارش سه ماهه سوم 2024 هواوی 

به نظر می‌رسد هواوی با معرفی سری میت 60 آن هم با تراشه کایرین، بازگشت قدرتمندانه‌ای برای خود رقم زده باشد؛ علاوه بر این، معرفی سری پورا 70 در سال جاری باعث شد هواوی در مسیر موفقیت راحت‌تر قدم بردارد.

از سویی دیگر هم البته، اپل با چالش‌هایی مانند محدودیت استفاده کارمندان دولتی از محصولات آیفون مواجه است. اپل برای اینکه بتواند از این ضرر جلوگیری کند، تخفیف‌های مختلفیی برای جذذب مشتری لحاظ کرد که به نظر می‌رسد جواب هم داد. چراکه آیفون  با استقبال خوبی مواجه شد و در سه هفته‌ای اول عرضه توانست

در سوی دیگر، اپل با چالش‌هایی مانند محدودیت‌های استفاده از آیفون توسط برخی نهادهای دولتی در چین مواجه است. به منظور مقابله با این چالش‌ها، اپل اقدام به ارائه تخفیف‌های مختلف برای جذب مشتریان چینی کرده است. با این حال، سری آیفون 16 با استقبال خوبی مواجه شده و در سه هفته اول عرضه  توانست 20 درصد بیشتر از سری آیفون 15 بفروشد.

در مجموع، فروش گوشی‌های هوشمند در چین در این دوره با رشد 3.2 درصدی به 68.78 میلیون دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir