به گزارش شهر بورس، در این جلسه موضوع سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی و بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق جایگزینی الکتروموتورهای جدید با قدیمی در کولرهای آبی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های استان و پیشنهاد پروژه‌های دانشجویی در حوزه برق و مکانیک مورد استقبال قرار گرفت.

یونس اکبرپورپایدار، رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز در این نشست، از آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی پاک خبر داد.

وی همچنین به موضوع جایگزینی الکتروموتورهای جدید راندمان بالا و مصرف انرژی پایین در شرکت موتوژن، به‌ویژه برای کولرهای آبی واحدهای صنعتی با مصرف بالا، پرداخت و بر اهمیت جلسات بیشتر برای پیگیری این موضوع تأکید کرد.

پایدار ادامه داد: پیرو این موضوع بهتر است جلساتی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شود تا به موضوع جایگزینی الکتروموتورهای جدید با قدیمی رسیدگی شود.

وحید مهین، مشاور گروه کاری انرژی کمیسیون صنایع، انرژی و احداث، نیز با ارائه توضیحاتی درباره قابلیت نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف سوله‌های شرکت موتوژن، اظهار داشت: با در نظرگرفتن مساحت سقف سوله شرکت موتوژن که حدود 7800 متر است و با در نظرگرفتن شیب سقف و شرایط غربی و شرقی، نیاز به حدود 5300 متر برای نصب پنل‌های خورشیدی دارد.

وی افزود: حدود 900 کیلو وات پنل خورشیدی می‌توان نصب کرد که بهترین شرایط برای استفاده از انرژی خورشیدی استفاده از پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام‌ها است که هم مدیریت بار راحتتر است و هم به‌دلیل معتدل بودن هوا در تابستان که ناترازی برق بیداد می‌کند و بهتر می‌توان از انرژی تولیدی توسط پنل‌ها بهره‌مند شد.

کوچه مشکی، رئیس گروه کاری انرژی کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز، نیز از شرکت موتوژن خواست تا در طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در سطح استان مشارکت فعال داشته باشد و از بخش تحقیق و توسعه این شرکت برای همکاری با کارگروه انرژی کمیسیون صنایع در زمینه کاهش مصرف انرژی درخواست همکاری کرد.

وی تاکید کرد: برای خلاصی از جریمه‌های قبوض برق که هرماه به خصوص در فصل تابستان شامل حال واحدهای صنعتی است، باید در طرح ماده 16 مشارکت کنند؛ چراکه ظرفیت شبکه برق‌رسانی با محدودیت روبرو است و معلوم نیست، در آینده این فرصت برای استفاده از انرژی خورشیدی و شرایط لازم حاکم باشد یا نه و هم‌اکنون می‌توان از امکان سنجی‌های لازم برای بررسی شرایط واحدها جهت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی استفاده کرد.

در ادامه، اکبرپورپایدار از تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق با دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: مدیر بخش تحقیق و توسعه موتوژن از این طرح استقبال کرده و اعلام آمادگی کرد تا نیروهای دانشجویی برای پروژه‌های مرتبط با برق و مکانیک جذب شوند.

در پایان جلسه، مدیران ارشد موتوژن آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی با ارائه پروپوزال فنی و بررسی شرایط کارخانه اعلام کردند.

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز

source

توسط blogcheck.ir