بسیاری بیت کوین را به‌عنوان طلای دیجیتال می‌شناسند. می‌دانیم که طلا معمولا در طولانی‌مدت سوددهی داشته و منجر به حفظ سرمایه می‌شود؛ اما همین دارایی نیز برای سرمایه‌گذاری با رویکردهای کوتاه‌مدت چالش‌ساز می‌شود. 

بسیاری بیت کوین را به‌عنوان طلای دیجیتال می‌شناسند. می‌دانیم که طلا معمولا در طولانی‌مدت سوددهی داشته و منجر به حفظ سرمایه می‌شود؛ اما همین دارایی نیز برای سرمایه‌گذاری با رویکردهای کوتاه‌مدت چالش‌ساز می‌شود.

خرید بیت کوین برای سرمایه‌گذاری کوتاه، میان و بلندمدت انجام می‌شود. گرچه حتی دررابطه‌با رشد مداوم آن در آینده دور نیز ابهاماتی وجود دارد؛ اما بزرگ‌ترین چالش‌ها برای دارندگان کوتاه‌مدت آن ایجاد می‌شوند.

درعین‌حال، افراد زیادی وجود دارند که از نوسانات قیمتی کوتاه‌مدت نیز استفاده کرده و کسب سود می‌کنند. معامله ارزهای دیجیتال در چنین شرایطی باید با آگاهی و مهارت بالایی انجام شود.

خرید بیت کوین در زمان اصلاحات

BTC استیبل‌کوین نیست و باوجود ارزش بازار بسیار زیاد و حجم معاملات بالا گاه نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. در این میان عده‌ای وجود دارند که با رویکردهایی چندهفته‌ای یا چندماهه بر این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و احتمال این که در هر شرایطی مجبور به فروش بیت کوین شوند وجود دارد.

ممکن است یک تغییر سیاسی یا اقتصادی قابل‌توجه در بازارهای مهم بین‌المللی منجر به تغییر شدید ارزش BTC شود. در این شرایط سرمایه‌گذاران به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند. برخی دارندگان ارز با احتمال ریزش بیشتر آن اقدام به فروش می‌کنند و دارندگان دیگر سرمایه خود را نگه می‌دارند؛ زیرا به بازگشت روند صعودی امید دارند.

در این میان افرادی نیز وجود دارند که با شناسایی کف‌های قیمتی به‌صورت پله‌ای یا کلی اقدام به ‌اضافه‌کردن BTC به پرتفوی خود می‌کنند. در نهایت معمولا دسته دوم و سوم هستند که سود خواهند برد.

گرچه BTC اصلاحات متعدد و گاه شدیدی دارد؛ اما تا این لحظه برایند اصلاحات و تغییرات قیمتی در نهایت رشد ارزش آن بوده است. به‌هرحال گاهی احساسات منفی غالب بر بازار اجازه نمی‌دهد که معامله‌گران دیدگاه منطقی به روندها داشته باشند. در مواردی نیز الزامات مالی آن‌ها را مجبور به فروش در قیمت‌های پایین می‌کند.

سرمایه گذارانی که بیشترین سود را به دست می آورند

سال‌ها طول کشید تا بیت کوین ارزش قابل‌توجهی پیدا کند. از همان ابتدا افرادی بیشترین سود را از معاملات این رمزارز به دست آوردند که به بلاک چین و سازوکارهای آن اطمینان داشتند. مدتی نسبتا طولانی است که قیمت BTC از ۵۰ هزار دلار گذشته. از طرفی چهارمین هاوینگ آن در همین سال (۲۰۲۴) اتفاق افتاد؛ بنابراین ادامه روند صعودی آن بعید به ‌نظر نمی‌رسد.

هنوز بیت کوین به‌عنوان اصلی ترین رمزارز بر کل بازار کریپتوکارنسی تأثیرگذار است. این می‌تواند نشان دهد که BTC هنوز اهمیت خودش را حفظ کرده. از طرفی نشان می‌دهد که غالب سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها به پیشرفت مداوم آن امید بسیار زیادی دارند.

به همین دلیل است که معمولا با کاهش قیمت و اصلاحات کوتاه‌مدت، حجم خرید و میزان تقاضا به حدی بالا می‌رود که بیت کوین پس از آن رشدی قدرتمند و پایدار را تجربه می‌کند.

در این میان سرمایه‌گذارانی موفق‌تر هستند که با صبر و تحلیل هوشمندانه احساسات خود را کنترل کرده و بهترین تصمیم را بگیرند. چنین افرادی معمولا به سود می‌رسند؛ اما به‌هرحال برخی سرمایه‌گذار کوتاه‌مدت هستند و مجبور به فروش می‌شوند.

استراتژی های سرمایه گذاران کوتاه مدت BTC

سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت کوین باید با تحلیل تکنیکال دقیق و توجه به احساسات بازار اقدام به خرید کنند. توجه به تغییرات سیاسی و اجتماعی در سطح جهان نیز می‌تواند برای پیش‌بینی قیمت BTC مهم باشد. بیش از همه باید به تغییرات قانون‌گذاری توجه شود که معاملات BTC را تحت‌تأثیر فرار می‌دهند.

با مدیریت صحیح سرمایه می‌توان به شکلی بیت کوین خریداری کرد که در هیچ زمانی الزامی به فروش آن وجود نداشته باشد.

در شرایط پرنوسان، بیت کوین را جایگزین کنید

راه‌حل دیگر جایگزینی سرمایه‌گذاری است. بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت در زمانی که بازار BTC را ناپایدار می‌بینند به معامله سایر ارزها روی می‌آورند. در این شرایط توجه به شبکه‌ای خاص مانند سولانا یا تون می‌تواند به یافتن گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری کمک کند.

در بهبود کیفیت مقالات کمک کنید



source

توسط blogcheck.ir